Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A Citroen kiállítóként vesz részt a 10. Auto, Motor & Tuning Show-n. A rendezvény természetének megfelelően a stand elsősorban a márka autósportban játszott szerepét, aktualitásait mutatja be látványos, interaktív formában.

A Tuning Show egyben a túraautó-világbajnokság magyarországi fordulója köré szerveződő eseménysorozat kezdő állomása is. A látogatók a május első hétvégéjén sorra kerülő versennyel kapcsolatban is fontos információkat szerezhetnek a standon.
 
A budapesti Auto, Motor & Tuning Show remek alkalom a CITROËN számára arra, hogy bemutassa újdonságait, büszkeségeit. A rendezvény speciális jellege miatt a stand – természetesen az „utcai” újdonságok, jelen esetben az új C4 CACTUS bemutatása mellett – a CITROËN autósportban elért sikerei köré szerveződik. A show „sztárvendége” a C-Elysée WTCC egyenesen Párizsból érkezett élethű makettje, amely mellett a szimulátorjátékok szerelmesei próbára tehetik ügyességüket, mégpedig igen értékes nyereményekért. Az első három helyezett mindhárom napon Citroën Racing rajongói csomagot kap, a leggyorsabb pedig egy, a Hungaroringre szóló WTCC-versenybelépővel térhet haza. A három nap abszolút első helyezettje egy paddock belépőt és egy López, Muller és Loeb által személyesen dedikált baseball sapkát nyer.

Apropó verseny: a CITROËN Hungária már javában készül a Hungaroringre. A wtcc.citroen.hu honlap folyamatos információkkal látja el az érdeklődőket, a wtcctoto.citroen.hu honlapon pedig elindult a totójáték is, amelynek legpontosabban tippelői játékosai a jövő évi magyar verseny VIP-vendégei lehetnek, vagy minden verseny után értékes tárgynyereményben részesülhetnek.

A CITROËN történetének a kezdetektől fogva szerves része az autósport. Az 1920-as évek nagy afrikai és ázsiai expedícióitól a rali hőskorán át a Párizs-Dakarig számtalan páratlan emberi és szakmai bravúr jelzi: a CITROËN fáradhatatlanul keresi az új utakat, a lehetetlennek tűnő kihívásokat, hogy próbára tegye kreativitását és technológiai tudását.

150309 loeb

A terepraliban szerzett öt, a raliban pedig nyolc világbajnoki cím után a CITROËN 2014 óta a FIA túraautóvilágbajnokságán is indul. Mindjárt az első év szép sikert hozott: a márka a csapat diadala mellett – José María López jóvoltából – az egyéni világbajnoki címet is elhódította. A cél 2015-ben nem is lehet más, mint a címvédés; ennek érdekében a CITROËN már négy gyári pilótát vet be: a tavalyi „nyerő hármas”, José María López, Yvan Muller és Sébastien Loeb mellett Ma Qing Hua is teljes szezont teljesít.

José María López: A még mindig csak 30 éves argentin saját hazájában is próféta tud lenni: kétszer is megnyerte a nemzeti TC2000 bajnokságot. Több futamot is nyert a világ legrégebbi, máig aktív autóverseny sorozatában, a harmincas évek vége óta töretlenül futó argentin Turismo Carretera-ban, ahol olyan legendák élesítették oroszlánkarmaikat, mint Juan Manuel Fangio vagy Carlos Reutemann.  
Beugró pilótaként tavalyelőtt rajthoz állhatott az argentin WTCC versenyen is, és a második futamon fel is állt a dobogó legmagasabb fokára. Ez volt az „ajánlólevele” a CITROËN WTCC csapatánál, hogy aztán 2014-es bemutatkozó évadja minden képzeletet felülmúljon. Csapattársa, a címvédő Muller korábbi rekordját megdöntve 10 futamgyőzelem, 17 dobogós helyezés és egy világbajnoki cím López első teljes WTCC szezonjának mérlege.  

Sébastien Loeb: Sébastien Loeb 1974. február 26-án, a franciaországi Haguenau-ban született. Minden idők legsikeresebb autóversenyzője: a rali világbajnokságban felállított rekordjait – 905 szakaszgyőzelem, 78 futamgyőzelem, 116 dobogós helyezés és összesen 1625 világbajnoki pont – egyhamar nem fogják megdönteni, a sorozatban kivívott kilenc világbajnoki címről már nem is beszélve!
Loeb első nekifutásra feltornázta magát a túraautózás fellegvárába, hiszen tavaly, első WTCC szezonjában 2 futamgyőzelmet, 8 dobogós helyezést és az összetett 3. hel yét sikerült megszereznie. Loeböt ismerve a cél idén nem lehet más, mint a tavalyinál még jobb szereplés.  
A 2015-ös túraautó-világbajnokságban Loeb saját csapata, a Sébastien Loeb Racing egy ötödik CITROËN CELYSÉE WTCC-t is rajthoz állít, melyet az algériai Mehdi Bennani vezet.

Yvan Muller: Ami Loeb a raliban, az Yvan Muller a jégraliban. Loebhöz hasonlóan szintén elzászi, 1969. augusztus 16-án született, és már 17 évesen megnyerte a Gokart Európa-bajnokságot. Kőkemény versenyzési stílusát többek között a Brit Túraautó Bajnokságban eltöltött nyolc évének köszönheti. Állt már rajthoz WRC-futamon, Dakar Ralin és Le Mans-i 24 óráson, nyert futamot a legendás ausztrál V8 Supercar sorozatban, de talán az a legfontosabb, hogy Muller a WTCC négyszeres világbajnoka, aki a 2013-as évben óriási fölénnyel nyerte el a címet.  
A CITROËN csapatához átszerződve, a szezon előtti teszteken mutatott formája alapján a 2014-es világbajnoki cím toronymagas esélyesének számított. Csakhogy jött López… Biztosra vehető, hogy Muller 2015-ös WTCCszezonja a revans jegyében fog telni.

Ma Qing Hua: A CITROËN számára kiemelt fontosságú ázsiai piacon a C-Elysée remekül szerepel, így magától értetődő volt a döntés, hogy a márka WTCC-s szereplésének fényét egy kínai versenyzővel támogatja. Az 1987 karácsonyán Sanghajban született, rendkívül tehetséges, és a tavalyi sporttörténelmi tettét követően ( ő az első kínai pilóta, aki FIA világbajnoki futamon győzelmet aratott) hazájában még népszerűbb Ma Qing Hua idén a teljes évadot végigversenyzi.

A CITROËN C-ELYSÉE WTCC: A versenyautó a CITROËN C-Elysée-re, a márka alsó-középkategóriás szedánjára épül, mely elsősorban olyan dinamikusan fejlődő piacokra készül, mint Latin-Amerika, a Földközi-tenger térsége, Kína vagy Oroszország.
Népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, mint a kereskedelmi eredmények: két év alatt 100.000 példány talált gazdára belőle. Magyarországon is nagy sikert aratott: 2013 februárja óta a CITROËN legsikeresebb személyautómodellje lett hazánkban.

A 18 colos kerekeivel szinte az aszfaltra simuló C-Elysée WTCC lélegzetelállító látvány. Az áramlásterelővel ellátott lökhárító remekül kiemeli a hűtőrácsba integrált márkaemblémát. A megnövelt első és hátsó sárvédők tovább fokozzák a gépkocsi sportos karakterét, a hátsó légterelőszárny pedig szinte a versenypályához ragasztja az autót.  
A motorháztető alatt 1,6 literes, közvetlen befecskendezésű turbómotor bújik meg. A nagyobb turbófeltöltő révén az autó teljesítménye a 380 lóerőhöz közelít. A mot or az első kerekeket hajtja, az áttételt hatsebességes szekvenciális váltó biztosítja.

VÁRJA ÖNT A CITROËN MÁRCIUS 20-ÁN, A HUNGEXPÓN, AZ ’A’ PAVILON 53. STANDJÁN, MAJD A HUNGARORINGEN, MÁJUS 1. ÉS 3. KÖZÖTT!


Legfrissebb cikkek