Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A 4x4 Hungary csapata úgy készül a Tereprali OB idei utolsó állomására, hogy Fodor Imre és Mesterházi Márk a gyulai pályákon is versenybe száll a Ford Ranger-rel, azonban az sem kizárt, hogy adott esetben visszalépnek a részvételtől.

Fodor Imre, Mesterházi Márk és a 4x4 Hungary csapata annak ellenére is kissé keserűen gondol vissza a Tereprali OB legutóbbi, Etyeki állomására, hogy a Ford Ranger a magyar csapat színeiben ünnepelhette első európai abszolút futamgyőzelmét.

„Ha visszatekintek az elmúlt egy évre, akkor azt kell mondanom, hogy Márk és a csapat is tökéletes munkát végzett. Két orbitális hibánk volt, mindkettőt én követtem el, amiért súlyos árat fizettünk: vezetői hiba miatt, nem sokkal két duplaszorzós verseny célja előtt az élről kényszerültünk a futam feladására és kellett lemondanunk a bajnoki cím megvédéséről. Hiába nyerünk kis pontértékű sprint versenyeket, ha ezeket még meg is felezik, akkor tényleg nem tudunk odaérni, viszont ettől függetlenül is meg vagyok elégedve az idei teljesítményünkkel. A kocsi is későn érkezett, de a csapat gyakorlatilag észrevétlenül állt át a Toyotáról a Fordra.”

141114 fodor n 2

Az Etyeken szerzett győzelemért járó fél ponttal Fodoréknak ugyan matematikai esélye még maradt a bajnokság második helyére, de a gyakorlatban egészen más a helyzet.

„Matematikailag tényleg van még esélyünk a bajnokság, de valójában Zapin múlik, hogy versenybe akar e szállni az ezüstéremért. A szezonzáróra 10 autó nevezett, így ha Zapi mégsem jön el a hétvégén Gyulára, akkor ismét életbe lép a többek által joggal bírált félpontos szabály, amivel esélyem sincs a második helyre, miközben a harmadik helyünk sincs biztonságban. Csapatunkkal bevállaltuk, hogy megrendezzük az Etyeki sprintet, ami nagyon balul sült el, mert gyakorlatilag az járt rosszul, aki vette a fáradtságot, időt, energiáját és technikáját nem kímélve versenybe szállt, miközben az autója ugyanúgy fogy, a stopperóra ugyanúgy jár és a versenytáv sem lesz kevesebb. Azt gondolom, hogy ezt a rendszert szigorúan el kell törölni, mert nem sportszerű azokkal szemben, akik hajlandóak versenyezni. Emiatt is döntöttünk úgy, hogy amennyiben Gyulán a rajt előtt nem kapok írásos garanciát arra, hogy teljes pontokért szállhatunk versenybe akkor a mi csapatunk biztosan nem áll rajthoz, illetve fontolóra vesszük jövő évi részvételünket is a magyar bajnokságban. Sajnálttal mondom, hogy miután két szezont töltöttem el a szakágban, azt kellett tapasztalnom, hogy nem haladnak jó irányba a dolgok, úgy érzem sürgősen drasztikus változásokra van szükség ahhoz, hogy egyáltalán életben maradhasson Magyarországon ez a sport.”

A Nissan-Interspar Kupa programja:
2014. november 16.
09:00 - 1. Napi szakasz rajtja. INTERSPAR, 5700 Gyula, Kétegyházi út 1.
09:35 - SS 1 (20,9 km)
10:23 - SS 2 (15,3 km)
10:45 Szerviz Gyula, INTERSPAR parkoló
11:47 - SS 3 (20,9 km)
12:32 - SS 4 (15,3 km)
13:00 - Szerviz Gyula, INTERSPAR parkoló
13:56 - SS 5 (20,9 km)
14:40 - SS 6 (15,3 km)
15:10 - 1. Napi szakasz célja INTERSPAR, 5700 Gyula, Kétegyházi út 1.
17:10 - Díjkiosztó


Legfrissebb cikkek