Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! google plus icon Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Az MNASZ Sporttanácsa 2015. április 8-i ülésén az alábbiakról határozott.

98/2015 Sporttanácsi határozat, 2015.04.08.
A Sporttanács a Marco Racing Team Kft. naptár-, helyszín- és rendezvényelnevezés-változtatási kérelmét elfogadja az Iseum Rally 2015 rendezvény kapcsán.
Fenti határozatot a Sporttanács 4 igen szavazattal elfogadta.

99/2015 Sporttanácsi határozat, 2015.04.08.
A Sporttanács támogatja, hogy a körversenypályákon, illetve versenyútvonalakon a rendezvények sportszakmai támogatásában közreműködő műszaki kiszolgáló személyzet tagjai a következő státuszt kapják: „műszaki támogató szolgálat”.
A műszaki támogató szolgálat elsődleges feladata a versenypályák, versenyútvonalak elsődleges védelmi vonalainak szükség szerinti javítása, az ilyen tevékenységekhez szükséges eszközök, berendezések szállítása és üzemeltetése, illetve sportszakmai eszközök szállítása.
A műszaki támogató szolgálat közvetlenül nem vesz részt a versenyjárművek mentésében, az továbbra is a vonatkozó MNASZ engedélyekkel rendelkező gépesített műszaki mentőszolgálat (rescue) feladata.
Fenti határozatot a Sporttanács 4 igen szavazattal elfogadta.

100/2015 Sporttanácsi határozat, 2015.04.08.
A Sporttanács úgy határoz, hogy a nemzetközi rendezvényekre delegálandó sportfelügyelők jelölését a Sportfelügyelői Bizottság hatáskörébe utalja. Az egyes jelöléseket a Sporttanács hagyja jóvá.
Fenti határozatot a Sporttanács 4 igen szavazattal elfogadta.

101/2015 Sporttanácsi határozat, 2015.04.08.
A Sporttanács az alábbi határozatot hozza: „A versenyzésből műszaki, technikai okok miatt kiállt, illetve bármely ok miatt kiesett versenyjárműveket csak a rendezvény Technikai Felügyelőjének jóváhagyásával lehet a rendezvény helyszínéről elszállítani. A rendezvény helyszínéről engedély nélkül elszállított versenyjárművet új gépkönyvezési eljárásra kell kötelezni. Az érintett versenyjárművet nevezőt, a Technikai Felügyelői jelentés alapján, az MNASZ Titkárságának írásban értesítenie kell arról, hogy a versenyjármű sérülései a verseny során nem kerültek ellenőrzésre, ezért a jármű gépkönyvét az Autós Technikai Bizottság ismételt gépkönyvezésig felfüggeszti, és a versenyző vagy versenyzőpáros az adott rendezvényből kizárásra kerül.”
A Sporttanács jelen határozatában a szakági bizottságok figyelmét, hogy a fenti szövegezést alapkiírásaikba beilleszteni szíveskedjenek.
Fenti határozatot a Sporttanács 4 igen szavazattal elfogadta.
 
102/2015 Sporttanácsi határozat, 2015.04.08.
A Sporttanács jóváhagyja a 2015. évben lebonyolítandó kiemelt nemzetközi rendezvények tisztségviselői listájának módosítását.
Fenti határozatot a Sporttanács 4 igen szavazattal elfogadta.


103/2015 Sporttanácsi határozat, 2015.04.08.
A Sporttanács a Rallye Szakági Bizottság javaslatára az alábbi sorszámozott határozatokat hozza:

103/01
A Magyarországon megrendezett összes rallye verseny és versenysorozat versenykiírását – a Sporttörvény előírásainak megfelelően – a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség ellenőrzi, azok lebonyolítását csak az érvényes és vonatkozó sportszabályok figyelembevétele mellett engedélyezi.

103/02
Az ORB, a Historic, a Rallye2, valamint a MARB Regionális Bajnokságok rendezvényeinek tekintetében egységesen kell alkalmazni az adott sorozatra vonatkozó biztonsági, technikai és lebonyolítási szabályokat.

103/03
Bármely magyarországi rallye versenyre nevezett versenygépjárműnek 2017. január 1-jétől MNASZ gépkönyvvel kell rendelkeznie.

103/04
Az MNASZ ORB, Historic és Rallye2 versenyeken kívül más hazai rallye versenyeken maximum 2000 cm3 meg nem haladó lökettérfogatú, feltöltés nélküli motorokkal szerelt, 2 kerék meghajtású, H kapcsolású sebességváltóval rendelkező versenygépjárművek nevezhetőek, beleértve a meghívásos kategóriákat is.
Fentiek alól 2015-ben egyedüliként kivételt képez a MARB BMW kupa.

103/05
A 2016. évtől a 2000cm3-t meghaladó lökettérfogatú versenygépjárművek csak az ORB és a Historic Rallye Bajnokságokba nevezhetőek.

103/06
A Rallye2 versenyek tekintetében jelen határozathozatal dátumától nem tervezhető olyan gyorsasági szakasz, ahol az elérhető átlagsebesség meghaladja a 120 km/h-t, valamint a MARB sorozatokban nem tervezhető olyan gyorsasági szakasz, ahol az elérhető átlagsebesség meghaladja a 100km/h-t.

103/07
A 2016. évtől, bármely sorozatra érvényes új versenyzői licenc vagy versenyengedély kiadása, csak elméleti képzés és vizsga, valamint sportorvosi vizsgálat teljesítése után lehetséges.
Az ORB, Historic és a Rallye2 vonatkozásában az MNASZ központi képzést valósít meg, míg a MARB sorozatokban a képzésről regionálisan a rendezőknek kell gondoskodniuk az RSB által megadott oktatási anyagot felhasználva.

103/08
A Rallye 1 és Historic licenccel rendelkező versenyzők, az ORB kivételével rallye versenyeken csak értékelésen kívül, teszt jelleggel vehetnek részt.
A rendezők a Rallye 1 és Historic licenccel rendelkező versenyzők vonatkozásában, a MARB rendezvények esetén, nem hozhatják nyilvánosságra az elért időeredményeket.
Fenti határozatot a Sporttanács 4 igen szavazattal elfogadta.


Legfrissebb cikkek