Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Velenczei Ádámmal beszélgettünk, aki Kassán folyamatos jó autózás mellett, elkönyvelhette első szakasz győzelmét is.

Milyen tervekkel vágtatok neki az első ORB futamotoknak?
 
- Úgy indultunk neki a versenynek, hogy megmérjük magunkat az ORB-s Mitsubishis párosok között egy ilyen kétnapos komoly rendezvényen hova tudunk beférni. Gondoltuk, hogy kicsit hátrányból indulunk a felhordások végett az első nap hiszen P csoportba neveztünk és a mezőny végén indultunk.

140914 adam n 2
Miért pont Kassára esett a választásotok?
 
- Tavaly kint voltam nézőként és nagyon tetszett. Már akkor úgy voltam vele, hogy itt menni kell. Sokakkal beszéltem, akik indultak már itt és mondták, hogy ez a legnehezebb verseny az évben én úgy voltam vele, hogy próbáljuk meg.
 
Miért nem a megszokott navigátoroddal mentél?
 
- Az első osztályba készülünk mióta elkezdtünk rally versenyekre járni és úgy voltam vele, hogy nekem is új lesz minden, Andrisnak is az lett volna és inkább jobbnak láttam, ha az autóba van legalább egy olyan ember, aki már járt Kassán és nem új neki az első osztályú légkör.
 
Hogy éreztétek magatokat ebben a teljesen teljesen új légkörben?

140914 adam n 3
- Nagyon jó volt, próbáltunk végig felszabadultan autózni és ez sikerült is.
 
Hogy álltak hozzátok a versenyzőtársak?
 
- Jó érzés volt, hogy sokan gratuláltak, és tényleg olyan emberek is, akikről nem is gondoltam volna. Pont azon gondolkodtam, hogy még pár éve a pálya szélén figyeltem egy Kazár Mikit, Herczig Norbit most meg együtt mentem be velük a vasárnap reggeli Parc Fermébe.

Több nagyon jó részeredményetek is volt, sőt a vasárnapi első gyorsaságit megnyertétek a magyar értékelésben. Milyen érzés volt látni az időket?
 
- Tudtam, hogy a városi gyors jól fog sikerülni a szlalomos múltnak köszönhetően, de nem hogy ennyire. A Pirelli gumiknak is köszönhetően nagyon jó fordult az autó a szűk parkolós és derékszögű kanyarokba. Ha jól tudom ilyen még nem volt, hogy valaki első ORB-s versenyén gyorsasági szakaszt nyert.
 
Volt egy technikai problémád, a generátor makacsolta meg magát. Ez azt jelenti, ott véget is érhetett volna a versenyetek. Mi volt az első gondolatod, mikor kigyulladt a töltés lámpa?
 
- Sajnos volt több is így visszagondolva, ha ezek nincsenek talán egy kicsivel előrébb is végzünk. A második gyorsasági rajtjába volt még egy hátsó féltengelytörés és így kellett két gyorsot menni. A töltés lámpa az utolsó hosszú gyors felétől gyulladt ki, akkor úgy voltam vele, hogy itt a vége. Lekapcsoltam minden elektromos fogyasztót, amit lehetett és így lejöttünk. Nagy szerencsénk volt, hogy az utolsó gyorson és még etapon is be tudtunk menni az utolsó kis szervizbe. Vittünk magunkkal egy tartalék akkut a céldobogóra, ami kellett is, hiszen a céldobogón végleg lemerült a saját akkunk. Kicseréltük és úgy mentünk az utolsó Parc Fermébe.

140914 adam n 5
9. helyen zártál életed első Országos Rally Bajnoki versenyén, elégedett vagy?
 
- Maximálisan úgy indultunk neki, hogyha az első 10-be leszünk és lesznek jó részeredményeink az már jó lesz. Nyertünk ugye egy gyorsot és mentünk 3.-4.-5. időt is. Hát mit mondhatnék nem is lehetett volna jobb kezdés.
 
Lesz folytatás?
 
- Két versenyt terveztünk idén a Kassát és a Budapest Rallyt. Nincs még versenykiírás a Budapestnek, de nagyon bízunk benne, hogy meg lesz tartva, és folyamatosan azon dolgozunk, hogy jövőre egy teljes szezont futhassunk, bízok benne hogy ez sikerül is.
 
Összességében mit csináltál volna máshogy?
 
- Így hogy túl vagyunk, a versenyen úgy gondolom, hogy a murvás egysávos pályákon kell sokat fejlődnünk. Erre koncentrálnák jobban.


Legfrissebb cikkek