Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Szántó Nikolett mesélt a King of Europe-ról és a hazai bajnokságokról.

 

Idén a King of Europe futamain indulsz. Hogyan csöppentél bele a KOE világába?

 

- A folyamatos fejlődés vezetett ide. Szeretem a kihívásokat és ez a bajnokság volt számunkra az az elérhető sorozat, ahol új pályák és pilóták vártak ránk.

 

2009-ben egy teljes szezont tudtunk menni az E30-cal. Abban az évben, Spanyolországban megnyertem a kvalifikációt és a dobogó 3. fokára álltam fel, az év végén pedig az 5. helyen végeztünk.

140720 szantoniki n2

 


Eddig négy versenyen vagy túl. Hogyan sikerültek ezek a futamok és melyikre emlékszel vissza a legszívesebben?

 

- Nagyon készültünk az idei szezonra az E46-tal, de a technika ördöge eddig minden versenyen meglepett minket.  A legemlékezetesebb futam, a második forduló volt Olaszországban. Nagyon tetszett a pálya és esélyünk volt egy jó helyezésre, egészen addig, amíg a difi le nem szakadt.

 

De minden versenyen sokat tanultunk az autóról, és ez mind hasznunkra válik a jövőben.

 


Elmeséled röviden, hogyan zajlik egy ilyen hétvége?

 

- Az év elején, a versenynaptár megjelenésével, elindul a tervezés: keressük a szállásokat, nézzük az útvonalat és az intéznivalókat. Egy hónappal a versenyek előtt intenzíven kezdünk foglalkozni a részletekkel, ekkor véglegessé válik az útvonal, a szállás és az indulási időpont. Igyekszünk már péntek délelőtt a verseny helyszínére érkezni, hogy nyugodtan intézhessük a gépátvételt és pihenten kezdhessük a szombati edzést. A kvalifikáció általában szombat délután van, majd vasárnap egy rövid edzés után kezdődnek el a csaták.

 

A verseny végén összepakolunk, és elindulunk haza. Van, hogy csak másnap reggel vágunk neki az útnak, a távolságtól függően.  Itthon kipakolunk, és megkezdjük az autó felkészítését a következő megmérettetésre.

140720 szantoniki n3

 


Miben más egy KOE futamon versenyezni, mint mondjuk egy hazai viadalon?

 

- Jelentősen kevesebb edzés áll rendelkezésünkre, mint itthon, és sem a kvalifikáción, sem a tsuiso-ban nincs bemelegítő kör.  Mivel általában távolabb utazunk, a felkészülés nagyobb odafigyelést igényel. Nehezebb megoldani bármilyen problémát, ezért fontos, hogy jól átgondoljuk, mit viszünk magunkkal.  

 


Jelenleg hogy állsz a bajnokságban és milyen eredménnyel lennél elégedett az év végén?

 

- Jelenleg a 8. helyen állunk. Reméljük, hogy végig tudunk menni a bajnokságban, a továbbiakban elkerülnek minket a technikai malőrök, és sikerül a Top 5-ben végezni.

140720 szantoniki n4

 


Mennyire erős a mezőny? Kit tartasz esélyesnek a végső győzelemre?

 

- Egy nagyon komoly mezőny alakult ki, akikkel jó versenyezni, és mint most Lengyelországban is, sok helyi pilóta kapcsolódott be, akikkel szintén élmény volt párbajozni. Kerényi Ádám eddig három futamot nyert meg és toronymagasan vezeti a bajnokságot. Remélem, folytatja ezt a szériát és megszerzi a bajnoki címet.

 


Mit lehet tudni a többiek versenygépeiről? Mekkora különbségek vannak az autók között?

 

- Nagyon erős és jól megépített autók szerepelnek a bajnokságban. Különbségek a részletekben vannak, az építési megoldásokban, amik autó- és motorfüggőek.

140720 szantoniki n5

 


Változtattatok valamit a BMW-n az év eleje óta?

 

- Igen, az autó folyamatosan fejlődik és sok olyan problémát orvosoltunk rajta, amelyek a futott kilométerekkel váltak nyilvánvalóvá. De azt tudjuk, hogy az alap konstrukció jó, már csak finomítanunk kell rajta.

 


Augusztusban Magyarországra látogat a sorozat. A King of Touge második állomása a Bélkő-hegyen, míg a ProSeries a tököli reptéren lesz megtartva. Mindkét esemény szerepel a terveid között?

 

- Igen, indulunk mindkét versenyen.

140720 szantoniki n6

 


Picit evezzünk hazai vizekre. Hogy alakultak számodra az eddigi itthoni futamok?

 

- A Drifted.hu sorozat első futamán a 3. helyet, a második futamán az 1. helyet szereztük meg, és vezetjük a bajnokságot!

 

A Drfiting.hu sorozat első versenyén a 2. helyen végeztünk, a második futamon a kuplung miatt nem tudtunk rajthoz állni, a harmadik futam pedig ütközött a KOE lengyelországi versenyével. Ha lehetőségünk lesz rá, még részt veszünk valamelyik futamon.   

 


A Lóerők Éjszakáján a dobogó legmagasabb fokára állhattál fel. Mennyiben más sötétben versenyezni?

 

- Sokkal hangulatosabb, de jobban oda kell figyelni az erő beosztására, mivel egy edzéssel teli nap után kell autóba ülni, és a legjobbat kihozni magunkból.  Amennyiben a pálya jó világítást kap, egy hatalmas élmény és tovább fokozza az amúgy sem alacsony adrenalin szintet.   

 


Köszönöm és további sok sikert!

 


 

Legfrissebb cikkek