Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A Székesfehérvár Rally után a hétvégi 14. Vecta Line Rallye-n is láthattunk drift bemutatót. A két autó nagyon hasonlít egymásra - szinte csak a színük más - és mindkettő építéséhez Szabó Zsolt neve fűződik.

Hogyan kerültél a hétvégi Naturali versenyre?

- Nagyon egyszerű a történet, Németh Balázs barátom két éve fűzi a fejem, hogy menjek el egyszer autózni. Most lett volna egy King of Europe drift verseny Hollandiában, ami elmaradt és így szabaddá tudtam tenni magam a hétvégére. Balázs mondta is, hogy ha így sem jöttem volna el, akkor biztosan „kinyír”.

140625 zsolt n 1

Egy másik szakágból érkeztél, mégis pályabejárás és navigátor nélkül sikerült mindent szépen lefűznöd. Mentél már ezen a pályán előtte valamikor?

- Szombaton egy felvezető autó után tudtam menni rajta oda - vissza egyet, normál utcai tempóban, továbbá a pályabejárás alatt Balázsék mögé beültem hátra, de gyorsan rá is jöttem, hogy ezek félrebeszélnek, mert ott mondogatták, hogy jobb3, bal2, meg hasonló számomra idegen kifejezéseket. Én mondtam, hogy kuplungrúgás, meg húzd a kézit, és kb. ennyi.

Ezek szerint számodra a szombat nagyobb igénybevétel nélkül zajlott?

- Nem, a „pályabejárás” és a rajtceremónia között vettük észre, hogy kopog valami az autó elejében. Később rájöttünk, hogy ketté van szakadva a bölcső, amit Balázs egyik haverjánál sikerült meghegesztenünk. Ezután szerencsére zökkenőmentes volt a történet.

140625 zsolt n 2

Egy drift pályát azért nyilván könnyebb megjegyezni. Mennyire tudtad rögzíteni a lábatlani kanyarokat?

- Teljes „slanggal” mentünk végig, aztán amikor az hittem, hogy tudom a pályát, az egyik lassító előtt féktávon forogtunk - pörögtünk elég rendesen, és nagy szerencsével megálltunk előtte. A kanyar kombinációkat sikerült megjegyeznem, inkább azzal volt a bajom, hogy az autónk gyors volt és nagyon pattogott, és sokat kellett küzdeni, hogy féktávokon meg tudjunk állni. Azt mondom, hogy olyan 70%-osan meg tudtam jegyezni a pályát.

140625 zsolt n 3

Milyen visszhangokat hallottál a verseny óta?

- Úgy gondolom, hogy tetszett az embereknek. Este megnéztem a videókat és azokból is ez derült ki. Mi azért mentünk, hogy az embereknek show-t csináljunk, és egyáltalán nem versenyeztünk az idővel. Minél látványosabb szögeket akartunk autózni és ahhoz képest, hogy csak két napot dolgoztunk az autón, jól sikerült minden. Hat centimétert kellett emelnünk a futóművön, de még így is küzdeni kellett vele, mert nagyon pattogott, de ennek ellenére egész jókat tudtam menni vele. Nekem nagyon tetszett, és szerencsénk is volt sokszor, hogy sikerült egybe hazahozni az autót. Amikor a végén levonultunk és elköszöntünk, akkor a közönség soraiban nagy ugrabugrálás volt, ezért úgy gondolom, hogy többen vannak, akiknek tetszett, mint akiknek nem.

140625 zsolt n 4

Megfordult a fejedben, hogy ezek után dobd a driftet és elkezdj rallyzni?

- A rallys történet egy régi dolog nálunk, mivel én már kétszer vagy háromszor építettem ilyen autót szórakozásra, csak mindig eladtam, amire készen lett. Ilyenkor mindig elgondolkozok azon, hogy az autó átalakítása igénybe vesz egy - két napot, de arra jutunk, hogy ez megér ennyit. Régen is terveztünk ilyen közönségnek autózást, de most még jobban előtérbe került. Nagyon tetszett ez a családias hangulat, az esti vacsora, ami egy kis kocsmába volt és voltunk vagy negyvenen. Ami még tetszett, hogy ha valakinek valami baja van, akkor mindenki segíteni akar. Ez egy nagyon jó kis társaság és nagyon összetartanak. Csak a pályán ellenfelek, a bokszutcában nem.

A nézők számára eltűntél a drift versenyekről, mégis ott vagy. Hogy is van ez?

- Ez nagyon egyszerű. Kb. két éve építettem egy autót egy amerikai úriembernek. Ez egy E46-os 1000 lóerős autó és ezt hordom King of Europe Drift EB-re. Ez nagyon sok időt elvesz, most is épp készülök indulni Angliába versenyre, és bajnokságot nem tudok végigmenni, mert nagyon sok a munka ezzel. Nyilván, mint mindenkinek, első a munka aztán a szórakozás. Ezzel, hogy kikerültem Eb-re, ez egy nagyon nagy kihívás volt, de meg tudtam mutatni, hogy tudok egy ilyen autót építeni, amivel lehet egy jót menni. Ennek az autónak én vagyok a hivatalos szerelője és tesztpilótája. Próbálok rendszert csinálni, de jelenleg nem tudok bevállalni egy bajnokságot, de ilyen élményautózásokra szívesen elmegyek.

140625 zsolt n 5

Ezt az autót láthatjuk itthon is?

- Igen, természetesen. Legutóbb Tökölön mentünk vele egy teszt futamnak szánt versenyen. Ez a Cartu Racing-es fehér BMW, amivel Adam Frank ment. Adammal hat éve csinálunk egy drift iskolát is, a My Way-t, oda is az összes autót én építettem.

Köszönöm!


Legfrissebb cikkek