Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Lukács „Csucsu” Kornéllal beszélgettünk a JWRC-ről, a hazai versenyekről és a jövőbeli tervekről. 

A JWRC idei hat fordulójából az első már lezajlott. Hogy sikerült számotokra a Portugál Rally?

- Nagyon vártam életem első WRC-s szereplését, sokáig el sem hittem, hogy idáig jutottunk. Nehezen indult a verseny pályabejárása, nagyon kellett sietni, megállni sem volt időnk. A környék nagyon szép, az emberek kedvesek és még ott élő magyarokkal is összefutottunk. A verseny alatt annyi problémánk adódott, ami egy szezonra is bőven elég lenne, és erre sajnos ráment az első napunk. A második napon pedig az első körben kilazult a kormányösszekötőnk és fel kellett adnunk a futamot. Másnap a tapasztalatszerzés érdekében folytattuk a rally2-vel a versenyt.

140619 csucsu n2

Portugáliában, illetve a Bükfürdő Rallyn is a DS3-assal indultál. Sikerült összebarátkozni az autóval?

- Eleinte, az első teszteken nehezen barátkoztam meg vele. Talán ez az egyetlen autó, amiben az első beülésemnél nem éreztem, hogy gyors leszek vele, ugyanakkor tisztában vagyok a potenciáljával. Ez egy valóban gyors autó, hamarosan én is az leszek vele. Bükfürdő és a hazai pálya sokat segített, hogy jobban megismerjem.

Mi a véleményed a többi JWRC-s pilótáról? Mennyire nagy a rivalizálás?

- Természetesen van rivalizálás, de ebben ez a szép. Népes a mezőny a JWRC-ben, sok az ügyes versenyző, és mindenkinek az a bizonyos nagy autó a célja. Persze, hogy nagy a rivalizálás :)

140619 csucsu n3

A bajnokság következő állomása Lengyelország lesz. A Mikolajki környéki pályákon már versenyeztél az Európa-bajnokság keretein belül. Mennyire várod ezt a futamot?

- Idáig azt hittem, hogy Lengyelországban előnyömre szolgál az előző évi ERC-s tapasztalat, de egy pálya sem azonos. Talán az egyik szakasz pár kilométeres része lesz ismerős, de az is visszafelé. Ezt az évet arra kell szánjuk, hogy itinereket készítsünk, beállításokat találjunk az autóra, és jövőre egy már ismert bajnokságban, ismert pályákon, egy ismert kocsival versenyezhessünk a győzelemért.

140619 csucsu n4

Most két murvás verseny következik, de augusztusban Németországban kell bizonyítanod. Mit gondolsz, mennyire lesz más aszfalton menni?

- A Citroennel még nem mentem aszfalton, és már régen jártam bármilyen rallyautóval ilyen felszínen. Ha a német verseny előtt is megcsináljuk a szokásos teszteket, nem lesz gond a burkolatváltás, bár ez előtt a verseny előtt ott lesz a finn futam, ami mindenképpen (látatlanban is) a szívem csücske.

Az idei Európa-bajnokság két futamán is már rajthoz álltál. Szurkolhatunk még neked az ERC 2014-es szezonjában?

- Éppen a német futam után lesz a Barum Rally, ahol mindenképpen szeretnék elindulni. Ezt a hazai nemzetközi versenyemnek tartom, nagyon szeretem, mivel sok magyar szurkoló is meglátogatja, ami kifejezetten nagy élmény.

140619 csucsu n5

Hazai versenyen láthatunk még a Citroennel vagy itthon a Mitsubishi kap szerepet?

- A kezdeti terv az volt az év elején, hogy itthon a Mitsubishivel megyünk, de jelen pillanatban úgy néz ki, hogy a Fehérvár Rally volt az utolsó Mitsubishis versenyem. Veszprémben már egy másik autóval szeretnék indulni, de az még maradjon titok :)

A Székesfehérvár Rallyt a hetedik helyen fejeztétek be. Elégedett vagy ezzel az eredménnyel?

- Nem tartom rossz eredménynek, de azzal nem vagyok elégedett, hogy voltak apróbb hibák. Szerencsére azonban nagyobb baj nélkül megúsztunk őket. Szerettem volna a másik két Mitsubishihez közelebb autózni, de az, hogy közvetlenül egy S2000-es és egy R5-ös mögött mentünk, az különösen jól esett.

140619 csucsu n6

Mit tapasztaltál, miben tér el egy hazai, egy Európa-bajnoki és egy világbajnoki futam?

- Javarészt a távolságban és a pályák számában. Ami még fontos, hogy egy külföldi futamon egy ország áll az esemény mögött, ami itthon kevésbé tapasztalható, például a pályák kapcsán. Ennek ellenére kezdem azt érezni, hogy ismét fellendülnek a magyar versenyek. Amiken idén indultam (Bükfürdő, Székesfehérvár) szenzációs szervezettségben, új pályákkal, tanulva az előző évi tapasztalatokból kerültek megrendezésre.


Köszönöm és sok sikert a továbbiakhoz!

Csucsuéknak legközelebb a Lengyel Rallyn szurkolhatunk, június 26. és 29. között.

 


 

Legfrissebb cikkek