Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Legutóbb Smidéliusz Bálinttal beszélgettünk, aki Zalabai Zsoltot választotta ki következő interjúalanyunknak.

Bálint egy kérdést is feltett a Narancsdrift Team pilótájának: „Kit tartasz esélyesnek a bajnoki címre 2014-ben?”

- Ez nagyon nehéz kérdés a 2014-es szezon előtt. Mindenki fejleszt, autót vált, sokan esélyesek lehetnek a tavalyi top 8-ból, vagy esetleg az új autóval visszatérő György Szilveszter.

Elmeséled, hogyan kerültél bele a drift világába?

- 2009-ben egy utcai autóval kezdtem el bohóckodni egy közeli gokart pályán, melynek egy kisebb törés lett a vége. Elgondolkoztam, hogy erre inkább egy másik autót kellene építeni. Így jött a Narancs.

140324 zalabai n2

Bemutatod az autódat?

- Ez egy BMW E30 M3 üvegszálas karosszériával, 4.4 V8 BMW motor, VEMS, Szuromi tengelyek, 860 cm3 injektorok, nitrosystem, egyedi kormánymű, D2 futómű, sok más apróság található még benne!!! Most ennyi jut eszembe. :)

A tél folyamán dolgoztatok a kocsin?

- A téli szünet alatt kapott egy új vezetékköteget, VEMS elektronikával lett ellátva, módosítottunk az első és hátsó futóművön, átálltunk etanolos üzemeltetésre.

140324 zalabai n3

Nagyon sokan versenyeznek BMW-vel. Te miért döntöttél a bajor márka mellett?

- Amikor még mi elkezdtünk driftelgetni, ez volt a legkézenfekvőbb, és legolcsóbb megoldás. Az már más kérdés, hogy most már lassan egy kisebb ház ára benne van! Azóta vezettem már más típusokat is, de ez alatt a majd’ öt év alatt már nagyon összeszoktunk a kis naranccsal.

A szélvédőn lévő „Peti, hol a visco!?” feliratnak mi a története?

- 2010-ben egy kakucsi pályanapon autóztunk, amikor már az első körben melegedni kezdett az autó. A pályáról lejöttem, és Kövér Peti, aki az autó jó egészségi állapotáért felel, megjegyezte, hogy elvesztettem a visco ventillátort. Hát nem vesztettem el, hanem otthon maradt a satupadon, mivel előző este, mint mindig, még szereltek Gulyás Attila barátommal. Hát innen a felirat, azóta mindig emlegetjük.

140324 zalabai n4

Két bajnokságban is szerepeltél tavaly. Az egyik kiírásban a dobogóhoz közel végeztél, mivel negyedik lettél az év végi összetettben. Mennyire vagy elégedett a 2013-as esztendővel?

- Alapvetően elégedett vagyok, mert egy olyan autóval sikerült elérnünk ezt az eredményt, ami már inkább a mezőny gyengébbik felébe tartozott.

Melyik a kedvenc versenyed?

- Minkét versenysorozatban vannak kedvenc versenyeim, de a csapatunknak a Rabócsiring a legkedvesebb.

140324 zalabai n5

Hogy látod a drift helyzetét Magyarországon?

- Erről sokat lehetne beszélni. Sokkal jobb lenne, egy egységes magyar bajnokság sok indulóval, 7-8 versennyel. A profi drift olyan ütemben fejlődik, hogy a versenyköltségek hatványozódnak az előző évekhez képest. Szerintem üzleti partnerek, támogatók nélkül ezt a szintet már nehéz lenne tartani.

Hol láthatunk versenyezni az idei évben?

- Idén próbálunk mindkét versenysorozat legtöbb versenyén rajthoz állni. Április 12-én Tökölön kezdünk, majd május 1-én a Slovakiaringen folytatjuk. Ez ami biztos, a többi még képlékeny.

140324 zalabai n6

Mit vársz a 2014-es szezontól?

- Szoros csatákat, jó bulikat, pozitív élményeket!!!

Most te választhatod ki, hogy kivel folytassuk a sorozatunkat, és egy kérdést is feltehetsz neki.

- Én Szántó Nikit választom, és a kérdésem a következő: ... 

 


 

Köszönöm és sok sikert!

 

Legfrissebb cikkek