Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

ifj. Érdi Tibivel beszélgettünk, aki márciusban Orfűre és Görögországba is ellátogat.

Manapság sok magyar versenyző próbálja ki magát az ERC sorozatban. Te is itt kezdted a 2014-es szezont...

- Igen, az ERC valóban jó választásnak tűnik a honi viszonyoknak köszönhetően. Sikerült idén elindulnunk a Janner Rallye-n Ausztriában, ahol Zsíros Gabi diktálta az itinert, mert az állandó fegyverhordozóm Táborszki Attila munkahelyi elfoglaltságai miatt nem tudott részt venni a versenyen!
Sajnos egy filléres hiba miatt kellett feladnunk versenyt a kategória 4-ik és az abszolút 12-ik helyről. A Map szenzor ment tönkre a Subaruban, és a sors iróniája, hogy a szervizcsapat, simán a lábán távozott az autóval, elmentek vele mosóba és felálltak a trélerre. Bosszantó volt, hogy egy ilyen apró hiba hátráltatott a célba érésben. A teljesítményünkkel az új autó, új navigátor és az irreális időjárási körülményeknek köszönhetően is elégedettek voltunk egészen a kiesés pillanatáig. Gabival nagyon jól éreztük magunkat az autóban ezúton is köszönöm neki mindennemű segítségét! Kaptunk pár „napi pontot” is, ami az idei évtől aktuális az ERC sorozatban, és ez vígasztal egy kicsit a dologban!

Láttuk a nevedet az Acropolis Rally nevezési listáján...

- Úgy volt, hogy Romániában indulunk, amire meg is volt a keret, de elmaradt a havas romániai verseny, amit nagyon sajnálok, mert érdekes lehetett volna, hogy milyen vékony szöges gumival a hó falak között csúszkálni. Mint tudjuk a rendezők az irreális hó mennyiség miatt napolták el a versenyt. Aztán tovább böngészve a versenynaptárt egy igen érdekes dolgot fedeztünk fel! A görögök világbajnoki futam nélkül maradtak erre az évre és így most EB-t rendeznek. Érdekessége a versenynek, hogy első nap aszfalton kell majd versenyeznünk, a második napon pedig murván. Ez egy új kihívás, mert vegyes talajon utoljára 2001-ben mentem még a Ladával.

140228 erdi n 4

Az Acropolis nem könnyű feladat! Minden vb-s menő, Loeb-től Kankunnen-ig azt mondja, hogy az egyik legnehezebb, és egyben a legjobb verseny is, ahol sokat lehet tanulni. Mi a stratégia?

- Biztosan nem lesz egyszerű a dolog, de ezért szeretjük a rallye-t, hogy improvizáljunk és meg tudjunk oldani a dolgokat. Jártunk már Mexikóban és Szardínián is, ott sem voltak kisebbek a sziklák, és ott is az autó alatt maradt a futómű. Természetesen azért oda fogunk figyelni, és remélem itt sem lesz ez másképp. Úgy gondolom, hogy első nap fogom megpróbálni, hogy gyorsabban átmenjünk a pályákon, ami mindenkinek új lesz, még talán maguknak a rendezőknek is. Az aszfalt nekem amúgy is közelebb áll a szívemhez és megpróbálunk minél nagyobb előnyt kiharcolni a másnapi murvás szakaszokra.

140228 erdi n 3

Most ki fog navigálni, és milyen autóval mentek majd?

- A jól megszokott navigátorommal Táborszki Attilával megyek most. Zsiros Gabival már a Janner előtt is úgy beszéltünk, hogy mi Attilával tervezünk, tehát minden megy tovább az eredeti tervek szerint. Az autó sem lesz új, hiszen azzal a Topp Cars féle Mitsubishi Lancer EVO IX-cel megyünk majd, amivel tavaly Németországban is indultunk. Az autó ott annyira jó volt, hogy vezettük a kategóriánkat egy vb futamon. Véleményem szerint az autót ismerjük, bár most belekerült az R4-es kit, amitől még ütőképesebb lehet majd.

Lehet még valamit tudni az idei évedről?

- Az idei évet úgy állítottuk össze, hogy minél többet tudjunk menni aszfalton, de mindig akad valami porszem a gépezetben, ezért eddig nem teljesen úgy alakul minden, ahogy szerettük volna, hiszen az Acropolis Rally is félig murva. A folytatás nem teljesen tiszta még, de kinéztük már magunknak az Ypres és a Barum Rally-t is.

140228 erdi n 2

Az Acropolis előtt egy magyar teszt versenyen is megmutatod magad? :)

- Mivel a görög verseny első napja aszfalt, így nekünk nagyon kézen fekvő ez az orfűi A123 Teszt Rally, ami a Topp Cars-nak is hazai pálya. Két héttel az EB előtt azt hiszem, ez maximálisan megfelel nekünk, és így ezen fogunk élesben tesztelni. Hosszú idő után először a Szilveszter Rallye-n kívül más magyar versenyen is indulunk.

Köszönöm és sok sikert kívánok!

Az Érdi Rallye Team együttműködő partnerei: Poli Computer, Taxi 4, Manopen, Liss, Agruniver Holding, Aloha, Blueinit, Fer-Vill, Sicam, SHX, DWO, CrewPrint

Pepe


Legfrissebb cikkek