Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A Queen of Europe tavalyi bronzérmesével, Ramona Rusu-val beszélgettünk.

Hogyan csöppentél bele a drift világába?

- A hétköznapi autómmal, egy Mazda MX-5-el kezdődött minden még 2010-ben. Ez egy 1,6-os 115 lóerős autó. 2011-ben úgy döntöttem, hogy feljavítom a kocsi teljesítményét, ezért kapott egy turbót. Ezt követően elindultam a Román Nemzeti Drift Bajnokság Timisoara-i futamán. Sajnos a Mazda nem volt annyira tökéletes, mint amennyire szerettem volna. 2012-ben, hogy profibbá váljak, úgy döntöttem, hogy veszek egy BMW E30-ast. Az új autóval elkezdtem precízebben vezetni. Miután részt vettem néhány magyarországi és szerbiai versenyen, én lettem az első női versenyző, aki meghívást kapott az Arab Drift Bajnokság ammani (Jordánia) viadalára. 2012-ben lehetőségem volt arra, hogy szerepeljek a magyarországi Gymkhana bajnokságban. 2013-ban úgy éreztem, hogy kellőképpen felkészültem arra, hogy elinduljak nemzetközi versenyeken: az Európai Drift Bajnokságban, vagyis a King of Europe-ban, az első európai női ligában, a Queen of Europe-ban, a Román Drift Bajnokságban (GTT Drift Series) és a Magyar Drift Bajnokságban (Drifted.hu).

Miért választottál ilyen férfias sportágat?

- Már fiatal koromban is rajongtam az autókért és a motorsportokért. 2005 óta van egy autóalkatrész boltom. Minden időmet a kocsik közt töltöm. Úgy gondolom, hogy nem én választottam az autókat, hanem ők választottak engem. Ez egy olyan szenvedély, amit csak úgy érzel, és egyre inkább elhatalmasodik rajtad…

Milyen versenyautókkal indultál eddig?

- Egy Mazda MX-5-el kezdtem el driftelni, majd ezután megépítettük a jelenlegi autómat, az E30-as BMW-t. Time Attack versenyeken a Mazda MX-5 Turbót használom most már három éve. Hegyi futamokon egy Volkswagen Passat 1,8T-vel szoktam indulni.

140226 rus n2

Bemutatnád a BMW-det?

- Ez egy 1983-as évjáratú E30-as BMW. A kocsiban egy 5 literes V8-as erőforrás van, amely 400 lóerőre képes. XYZ felfüggesztés és 65°-os Wisefab kormányszög szett van az autó alatt, és 16 colos ROTA GRID kerekeken gurul. Az utastérben az FIA által homologizált bukókeret található.

Kapott valami fejlesztést az autó az idei évre?

- Nem sokat. Felújítottuk az M5 V8-as motort a hosszú 2013-as szezont követően. A költségvetésünk nem engedi meg, hogy komolyabb fejlesztést hajtsunk végre a motortérben, de a kocsi súlyából szeretnénk lefaragni. A karosszéria könnyítése mellett új festést is kap az autó. A kerekek ki lesznek cserélve és a felfüggesztésen is variálunk. A lehető legnagyobb szakértelemmel dolgozunk a BMW-n.

140226 rus n3

Sok országban versenyeztél. Mire emlékszel vissza a legszívesebben?

- Határozottan Magyarországra! Szeretem a Hungaroringet, nagyon jól szoktam ott magam érezni. Szeretem a tököli repteret, mert hatalmas területen fekszik és rengeteg a néző. Budapest az egyik kedvenc városom, volt már szerencsém ellátogatni oda. Sajnos a többi helyen, ahol eddig versenyeztem, nem volt időm városnézésre, de remélem, egyszer sor kerül rá.

Mi a véleményed a magyar közönségről?

- Imádom! Az édesanyám és a nagyszüleim is magyarok és most azon dolgozom, hogy megkapjam a kettős állampolgárságot.

140226 rus n4

Szoktál más autósportban is részt venni?

- Igen, Time Attack és Hill Climb versenyeken is indulok. Az előbbin a turbós Mazda MX-5-el, az utóbbin pedig a VW Passat 1,8T-vel szoktam rajthoz állni.

Van példaképed?

- Szeretem az igaz embereket. Azokat, akik keményen dolgoznak a céljaikért. Nem tudok kiemelni senkit. Sokan vannak, akiket nagyra értékelek, tisztelek, és akiktől sokat tanulhatok.

140226 rus n5

Mivel töltöd a szabadidődet, amikor nincs verseny?

- Nincsen túl sok szabad időm, mert minden alkalmat kihasználok, hogy az autón dolgozzak, és felkészítsem a következő szezonra. Amikor mégis van egy kis időm, kocsiba ülök, és megyek, amerre visz az út. Ez ad nekem szabadságot. Néha megállok egy tó vagy folyó partján, kicsit megpihenek, nézem a naplementét vagy éppen a csillagokat…

140226 rus n6

Tavaly a Queen of Europe bronzérmese lettél. Elégedett vagy az elmúlt szezonnal?

- Nagyon elégedett voltam a 2013-ban elért harmadik helyezésemmel az első Queen of Europe kiírásban. A lányokkal történelmet írtunk, ám biztos vagyok benne, hogy ennél többet is tudok. Keményen dolgoztam az egész szezon során, mert sok problémánk volt az autó motorjával. Mivel a költségvetésünk nem túl magas, határokat kellett szabnom az üzemanyag, a gumiabroncsok és a motor területén. A pénz mindig egy nagy probléma a motorsportban…

Milyen tervekkel vágsz neki az idei évnek?

- Először is remélem, hogy a kemény munkának meg lesz a gyümölcse, és sikerül befejezni a kocsi megépítését. Szeretnék részt venni a Queen of Europe-ban és néhány King of Europe futamon is, illetve a magyar és a román Drift bajnokságokban. Idén még jobban akarok teljesíteni. Eggyé szeretnék válni az autóval, mert tavaly még csak ismerkedtünk.

Köszönöm és sok sikert!


Legfrissebb cikkek