A legutóbbi megkérdezettünk Grózinger Zsolt volt, aki György Szilvesztert nevezte meg következő interjú alanyunknak.
Grózi egy kérdést is feltett…
Az előző interjúalanyunk csapattársad, Grózinger Zsolt volt, aki a következőre volt kíváncsi.: „Ki lesz szerinted a jobb kettőnk közül? Kinek sikerült jobban az autója?”
- Győzzön a jobbik :)
2012-ben megnyerted a Hell Energy Országos Drift Bajnokságot. Mesélnél a tavalyi évedről, hogyan töltötted?
- A 2013-as év Európa "meghódításáról" szólt volna, de nem ez lett belőle. Ennek az az oka, hogy a versenyautó átalakítása nem lett kész időben, és így az EB első két futamáról lemaradtunk. Ezzel egy időben kaptam egy felkérést a Drifting.hu vezetőjétől, Béres Szabolcstól, pontozóbírói szerepre. Ezt szíves örömest el is vállaltam, így egész évben akarva akaratlanul driftközelben maradtam. Nem volt kicsi a feladat, de úgy gondolom és a visszajelzések is ezt igazolják, hogy simán, gördülékenyen ment minden.
Készül az új autód. Bemutatnád nekünk a gépet?
- Egy BMW E46-os M3-asról van szó. Ez az autó 2011-ben füstölgött utoljára… Azóta tart egy nagy-nagy átalakítás. Az autó jelenlegi készültsége úgy 95%-on áll. Lényegében csak ki kell rúzsozni és tesztelhető.
Amivel a legjobban tudom érzékeltetni a különbséget az a súly-lóerő arány. 2011-ben 3,8 kilogramm jutott egy lóerőre. Most viszont 1,6 kilogramm fog jutni…
Természetesen ezzel együtt sok-sok minden változott. Néhány alkotóelem, ami eddig német, volt most például japánra cserélődött. Az autó arca is frissítve lett, E92 frontot kapott. Új HELL-es design stb. stb. …
Mikor fog debütálni az új BMW?
- Amikor ezt olvasgatjátok, lehet, hogy épp az első indítást csináljuk majd. Ez azt jelenti, hogy egy alap programot kap az autó, amivel tudjuk járatni - összerázni, mielőtt padra tennénk.
Hogyan lettél driftversenyző és miért pont erre a sportra esett a választásod?
- Fehér Zsolt (Bálna) volt az, aki elhívott egy tököli Drift edzésre. Beültem mellé a jobb1-be… ekkor fertőződtem meg. Az ellenszer ismeretlen.
Melyik másik technikai sportban próbálnád ki magad szívesen?
- Annyira jól érzem magam ebben a szakágban, hogy nem szívesen váltanék. Ha már a kérdés adott, akkor a pályaautózás lenne a legszimpatikusabb.
Van példaképed akár itthonról, akár külföldről?
- Sokszor azon veszem észre magam, mikor egy számítógép elé kerülök, hogy azonnal mindenféle drift videókat nézegetek. Daigo Saito, a japán pilóta… na, az ő videói kerülnek elém legtöbbször.
Mit szóltál hozzá, hogy csapattársad, Grózinger Zsolt lett a tavalyi év bajnoka? Milyen a kettőtök viszonya?
- Nagyon örültem neki, csapattársak és nagyon jó barátok vagyunk. Az Ő sikere az én sikerem is. Együtt sírunk, együtt nevetünk ha driftről van szó.
Melyik bajnokságban láthatunk ebben az évben?
- Itthon mindenképp rajthoz szeretnék állni több alkalommal is. A teljes bajnokságban nem valószínű, hogy jelen leszek. A támogatásoktól függően szeretnénk minél többet külföldön versenyezni.
Milyen tervekkel vágsz neki a szezonnak? Milyen eredménnyel lennél elégedett az év végén?
- Nincs kitűzött cél. Új autó - egy kompletten kimaradt szezon… vissza kell rázódnom. Az edzést hamarosan megkezdjük. Végül, de nem utolsó sorban, most te választhatod ki, hogy ki legyen a következő interjú alanyunk, akinek egy kérdést fel is tehetsz.
- Szabó Szilárd „Édesapát” szeretném megkérdezni.
Köszönöm és sok sikert az új autóhoz és idei évhez!
Az interjúsorozatunk Szabó Szilárd "Édesapával" hamarosan folytatódik.