Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! google plus icon Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Benik Balázzsal beszélgettünk, aki hét év szünet után egy Ford Fiesta R5 volánja mögött visszatér a rally pályákra.

Mesélj nekünk arról, mi inspirált abban, hogy ennyi év szünet után újra versenyautóba ülj.
 
- Sok összetevője van a dolognak. Az egyik legfontosabb, hogy több régi és új versenyzőtársam hasonló szintű autóval harcol a bajnoki címért, ahol idén nem én vagyok az egyetlen visszatérő. Ez talán a legfontosabb, ami ebben motivált. A másik dolog, ami nagyon fontos, hogy jó lenne újra több nézőt a pályák szélén látni, és remélem ehhez egy picit én is hozzá tudok majd tenni. Plusz szeretném, ha a kisfiam Benett is láttná, hogy miről szól ez az egész.

150709 benik n 2
Hogyan fogadta a családod a visszatérés gondolatát?
 
- Két esélyes volt a történet, de nem azt mondom, hogy felhőtlenül boldogok voltak, de azt sem, hogy tettek ellene. Látják azt, hogy a hétköznapokban mennyire elfoglalt vagyok akár a munkámban, akár velük, és ez mellé nem tudták oda tenni, hogy még versenyezni is szeretnék. Azt vallom, az embernek arra van ideje, amire szeretnének időt szánni, és én ezt szerettem volna. Egy verseny erejéig ezt az áldozatot meghoztam.
 
Pár héttel ezelőtt volt egy versenytávval felérő két napos teszted.
 
- Két hónappal ezelőtt, amikor eldöntöttem, hogy versenyautóba ülök, akkor az a döntés is megszületett, hogy a Veszprém Rallye előtt egy 150 kilométeres tesztet szeretnék beiktatni a programba. Lényegében egy versenytávot terveztünk két napra osztva, és ezt sikerült is megvalósítani. Erre az alkalomra is egy nagyon jól felkészített autót kaptunk, ami kibírta a teljes tesztet gond nélkül.

150709 benik n 3
Mennyire volt komoly feladat, hogy hét év után visszarázkódj?
 
- Nem mondom, hogy egyszerűen kezdődött, hiszen sok volt a hét év kihagyás, és az autó is teljesem más, ezért az első körökben az autó határait próbálgattam. Öt - tíz kör kellett, hogy visszatérjen a régi feeling, majd fokozatosan minden vissza jött. Igaz a teszt pálya két és fél kilométer hosszú volt, ezért nem is szeretnék semmiféle konzekvenciát levonni.
 
A teszted után nagyon sok pletyka felütötte a fejét, hogy nem csak a Veszprém Rallye-n láthatunk majd.
 
- Ez már nem titok, a Mecsek Rallye-t választottuk ki aszfaltos versenynek. A munkám és a hétköznapjaim is kötődnek Pécs városához, és ami nagyon fontos még, hogy szeretem ezeket a pályákat. De ez még egyáltalán nem biztos, hogy fogok indulni, hiszen a programjaim nem mindig teszik lehetővé, hogy ott induljak, ahol csak kigondolom. Nem mellesleg pedig van egy támogatói háttér is, amit szintén össze kell rakni.

150709 benik n 6
Térjünk kicsit vissza a teszthez. Egy olyan csapat autóját választottad, akiknél régen versenyeztél. Hogyan fogadták a megkeresést?
 
- 2001 és 2006 között a JM Engineering néven futó csapattal, akik most H Racing néven futnak. Nagyon boldogak voltak a megkereséstől, hiszen az első osztályos pályafutásomat velük kezdtem, és most velük is folytatom. Kilenc éve nem mentem velük, de most is ugyanolyan összhangban tudtunk együtt dolgozni, mint régen.
 
Több volt navigátorod közül válogathattál volna, és Lukács Józsi mellett döntöttél. Miért?
 
- Josyval mentem 2008-ban, és akkor úgy ültünk le, hogy több évet megyünk együtt. Akkor én úgy döntettem, kihagyok egy évet, amiből lett a hét. Négy navigátor közül választhattam volna, de azt gondolom így korrekt, hogy Josyval folytassam a munkát, amit 2008-ban több éves projektként elkezdtem.

150709 benik n 5
A tesztnek van még egy érdekes momentuma a részemről. A tavalyi évben említetted, hogy sajnos a kisfiadat nem mozgatja az autósport. Majd a teszt után mondtad, hogy az volt az első kérdése, hogy ez az autó most jön a garázsba. Mi változott ez idő óta?
 
- A kisfiam nagyon sokat akart velem jönni a teszten, de csak háromszor tudtam vinni. Úgy érzem megmozdult benne valami, elkezdett mozogni az autósport irányába, ebből a tesztből nem szabad semmilyen konzekvenciát levonni, hiszen hat éves. Nem akarok beleszólni, hogy milyen sport irányába mozduljon, hagyom hadd döntse el Ő maga, és amit Ő dönt, abban fogom maximálisan támogatni.

150709 benik n 4
A régi időkből azt gondolom, van valamilyen pálya ismereted.
 
- Valószínűleg egy - két pályán mentem már valamilyen formában. Csütörtökön kapjuk kézhez az itinereket, akkor sokkal okosabb leszek ezen a téren.
 
Milyen célt tűztetek ki a Veszprém Rallye-ra?
 
- A cél nem más, mint a kiegyensúlyozottságot megtalálni a csapatban. Sajnos van egy csapattagunk, aki már nem lehet velünk, Ő a Mráz Csaba, aki az örökös design felelős volt nálunk. Nincs már itt velünk, de azt kell mondjam még is itt van, és itt is lesz velünk örökké, és ez is egy nagyon fontos motivációt adott nekem. Továbbá nagyon fontos még számomra, hogy a rally egy olyan színvonalat ismét megkapjon, mint a mi időnkben volt. Tudom, hogy egy picit porszem vagyok a gépezetben, de ha egy picit hozzá tudok tenni ahhoz, hogy a pálya szélére vissza csalogatunk nézőket, akkor már megérte az egész.
 
Köszönöm, és Veszprémben találkozunk!


Legfrissebb cikkek