Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! google plus icon Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Garamvölgyi Zolival beszélgettünk az idei évvel kapcsolatban.

Az idei évben négy tereprallye verseny mellett szerepelt a céged neve. Ebből egyet lemondtál, egy pedig törölve lett. Elmeséled a részleteket?

- Tavaly elindultunk egy úton, amely az egyetlen lehetőség arra, hogy a TR szakág színvonalas és kiszámítható legyen. Nyilván nem lehet bő fél év alatt látványos sikereket elérni, de az irány meg lett határozva és ez már nagyon hiányzott. Szeptemberben tájékoztattuk egy szakági értekezleten azt a szerény létszámú érdeklődőt, akik megjelentek és ott azt is megszondáztuk, hogy ki akar idén versenyt rendezni. Viszonylag hamar bezárult a kör, hiszen önálló Magyar Bajnoki futam rendezése se nem rentábilis, se nem segíti a szakág megítélését, hiszen néha a 10 induló elérése is kihívást jelentett az év végén. Ezen az értekezleten körvonalazódni látszott az, hogy van három rendező akik CEZ versenyt szeretnének bejelenteni és vagyok én a Világkupa futammal. Mivel egy ország maximum 2 CEZ futamot rendezhet, így választani kellett. A Bizottság mérlegelt és ma is azt gondolom, hogy a legjobban döntött, amikor a Duna Aszfalt Bugac Kupát és a Gyulai Várfürdő Kupát választotta a Zóna Európa Bajnokság futamának. A harmadik rendező ekkor vissza is lépett a szándékától, ezért nem került bele sajnos a versenynaptár tervezetbe a nagykállói futam. A Riverside Baja egy sokak számára kedvelt koncepció volt 2014-ben és teljesen bele is illett az akkori Szakági Bizottság újítási terveibe. Ezért én vállaltam, hogy megpróbálom Ausztriába CEZ versenynek bejelenteni és úgy megrendezni a Savaria Rallyval közösen. Ekkor a HunGarian Bajával kiegészülve mindössze négyfutamos bajnokságnak néztünk elébe...

Ahogy közeledett a versenyek végső, hivatalos bejelentési ideje, senki nem jelezte a rendezési szándékát viszont engem megkeresett Kapuvár Polgármestere, aki felkért egy TROB futam megrendezésére. Azonnal elkezdtem körbe járni a lehetőségeket, hogy annak a rendezvénynek is jelentsük be az elejét Ausztriába és mivel négy időpont már foglalt volt a naptárban, ezért ezt a Raid of The Challengerst márciusra tudtam csak vállalni. - később ez is lett a veszte.


A Budapest Rallye elmaradása idején kapcsolatba kerültem a Horvát Autósport Szövetség főtitkárával és a Croatia Rally rendező bizottságával. Hirtelen felgyorsultak az események és néhány hét alatt - sok tenni akaró sporttársam rengeteg munkájának köszönhetően - készen álltunk a Budapest Rallye azonnali pótlására Porecben. Ez a rendezvény nagyon magas színvonalon és gyönyörű környezetben szenzációs pályákon lezajlott, de végül a Magyar Rally Bajnokság mezőnye nélkül. A Horvát partnerek nem csüggedtek és mertük tovább gondolni a lehetőségeinket, ami akkor nagyon úgy nézett ki, hogy igazán szükség is lesz rallye rendezvényekre a 2015-ös bajnokságban, hiszen az egyik legnagyobb múltú rendező közleményben jelezte, hogy 4-5 rendezvényével kiszáll a bajnokság bonyolításából. Ez nem volt jó hír, de mindenképp cselekvésre adott okot. Az MNASZ vezetőségének erkölcsi támogatásával megállapodtam Gregurek úrral – a Horvát főtitkár -, hogy 2015 október első napjaiban nem csak a Magyar Rally Bajnokság, hanem a Magyar Terep-Rally Bajnokság is Porecbe látogat, és közös futamot rendezünk. Számukra teljesen természetes volt, hogy ezért cserébe a Horvát Rally Bajnokság is Magyarországra jön egy általuk megjelölt aszfalt futamra.

Mondanom sem kell, hogy ez sem jött össze, mert hirtelen minden magyar rendező fényt kapott és október 30-án 10 db ORB futam volt bejelentve az előzetes versenynaptárba.

Mindamellett, hogy rendkívül kellemetlen a történet a Horvát Szövetség irányában és a bele fektetett munkát sem számolom, de ma már elmondhatom, hogy egy olyan rendezvényre mondott nemet az RSB és néhány félre vezetett terep-rally versenyző, amely idén az FIA WRC (!!!) futamai közé kandidál...

Szóval ez lett novemberre a hatodik futam, amelyek mindegyikéről elmondhattuk, hogy valamiért különleges és a Bajnokságunk teljes egészében nemzetközi futamokra épül. Ez viszont nem volt jó, mert valami bolond elhitette a versenyzőkkel, hogy ez a verseny nem is Porecben lesz, hanem Portugáliában...

Innentől kicsit keserűen mesélek az idei év kezdetéről, mert minden napom - mint oly sokaknak - kisebb nagyobb harcokkal, valótlan rágalmak, félre tájékoztatások megelőzésével és helyreállításával telik. Miközben azt látom, hogy dolgok, emberek nincsenek a helyükön, néhány szakág pedig szerencsére és blöffre alapozva kezdi az évet.

Hoztam egy rossz döntést - jó szándékkal -, ez volt a kapuvári verseny március elejére történt bejelentése. Az elmúlt években nem is egyszer találkoztunk hóval, faggyal ilyen tájt és nekem is az volt a tervem, hogy hóban tudjon játszani a mezőny. Hát, idén amikor esett hó az másnap olvadásnak is indult... Ez történt itt is, ezért még február közepén meg kellett hoznom egy döntést, miszerint nem kockáztatom sem a rendezvényt, sem pedig a területet azzal, hogy minden áron verseny legyen, ezért kértem az időpont módosítást.

Ezek után mindenki nagyon megijedt, hogy én szépen egyesével le fogom mondani a versenyeimet és ez a pletyka hamar szárnyra is kelt.

Nemrégiben a szakág vezetése rendezői értekezleten kérte a nyilatkozatunkat a rendezvényekről, de a szakágvezető egyben jelezte is, hogy még idén 2-3 versenyt ő is rendezni akar. Teljesen értelmetlennek tartottam a további küzdelmeket - és bevallom a lendületem is megtört - ezért azt ajánlottam, hogy a márciusi és az októberi rendezvényeket lemondom, ha bejelent helyette legalább másik kettőt. Ebben meg is állapodtunk és boldogan újságolta, hogy mindkét versenyre megvan a főszponzora, akitől annyi pénzt kap, hogy még a nevezés is ingyenes lesz. Ennek nem tudom, mi értelme van, de örülök, hogy sikerült az egyik versenyzővel ilyen kedvező feltételekkel leszerződnie. Én a két versenyemet hivatalosan lemondtam ezért is látható a mai napon, hogy csak 4 futamos a bajnokság. A szakágvezető versenyei viszont két hét elteltével sem kerültek bejelentésre...

Két CEZ versenyről van szó. Mi ilyenkor a FIA reakciója?

- Amíg a magyar szakágvezetés mindenféle összeesküvés elméletet gyártott addig az osztrák szövetség tudomásul vette, hogy a belvizek miatt járhatatlanok a pályák. - ezt hívják vis majornak. A márciust lemondani okos döntés volt és nem bántam meg, mert csak óriási károkkal és kockázattal lehetett volna megrendezni nagyon alacsony színvonalon, off-road körülmények között. A Horvát verseny szerintem nagyon nagy veszteség és nem tesz jót a két ország közötti diplomáciai kapcsolatoknak, sem de ott intelligens emberek a partnerek és megértették az egyébként teljesen érthetetlen szituációt. Az idei év lezárásaként abban állapodtunk meg, hogy jelzik a Magyar Szövetség felé, hogy rally nélkül a terep-rallyt sem várják, de én még április elején kiutazom és folytatjuk az előkészületeket a 2016-os terep-rally és a WRC futam előkészítésében. Garantálom, hogy ha nem is lesz Magyar TROB Porecben de az biztos, hogy a Horvát tengerpart hosszú évekig otthona lesz a nemzetközi terep-rally mezőnyének.

150321 hb n 2

A HunGarian Bajan, a tavalyi nagyszerű pályák után idén is szolgálsz valami újdonsággal?

- Igen. Ez is egy elég bizarr pontja az évnek. Azon a hétvégén két kiemelt rendezvénye is van a Szövetségnek. Az egyik az Autocross EB, a másik a HunGarian Baja Terep-rally Világkupa futam. Na, ezek mellé még sikerült berakni a Kassa Rallye-t és asszem ezzel minden "optimális" a versenyzőknek, közönségnek és a médiának is... Az Off-Road szakágvezetővel - Budai Ferivel - már korábban is többször egyeztettünk annak lehetőségéről, hogy hozzuk össze a két rendezvényt. Idén a nyirádi pálya tulajdonosa - Mózer Attila - is bele kapcsolódott a beszélgetésbe és most nagyon úgy tűnik, hogy az Autocross EB és a HunGarian Baja tart két közös napot a Nyirádi Motorsport Centrumban. Csütörtökön és pénteken ott tudunk tesztelni, átvételeket bonyolítani és egy különleges szinkronpályás szuperspeciált is megrendezni, amely után "vissza" költözünk Veszprémbe és az eddigieknél is látványosabb rajtceremóniát tartunk a belvárosban. Szombat-vasárnap pedig közel 500 km "nagyszerű pálya" vár a mezőnyre, amely az előzetes egyeztetésekből láthatóan „nagyágyukkal” érkezik... Tavaly 10 FIA prioritásos versenyző indult. Ezt a számot már most tudom, hogy túl fogjuk lépni!

Hallani olyan pletykákat, újra nehéz bekerülni a Veszprémi lőtérre. Ezek csak pletykák?

- Én ezeket a pletykákat nem hallottam idénre vonatkoztatva, de azt mindenképp meg tudom erősíteni, hogy minden évben minden egyre nehezebb. A lőtér, az erdészetek és a környezetfelügyelet szempontjából mindenkivel kiemelkedően jó a kapcsolat. Olyan apróságok, mint, hogy környezettanulmányt kellett készíteni a nyomvonalról - ugyan újdonság, de nyilván nem rettentett el. Ezzel nemrég el is készültünk és az engedélyeztetés szakaszában vagyunk. Ha minden a tervek szerint alakul, akkor az idei lesz a leggrandiózusabb az elmúlt 12 év alatt. Én nagyon várom!

150321 nissan n 2

Olvastam olyat, hogy nem te navigálsz idén Pálnak, viszont versenyzel majd a Nissannal. Hogy van ez most?

- Igen... Én is sok mindent olvastam és hallottam. A tavalyi nyár nagyban meghatározta a következő éveinket az aktív sportban. Mindannyiunknak egy máig felfoghatatlan esemény az X5 elvesztése. Egy ilyen helyzet több ember, csapat karrierjét derékba törte, már de azt mondhatom, hogy bennünket inkább összekovácsolt. Kiderült, hogy idővel mindenből fel tudunk állni, most ezt az időt töltjük. Látható volt, hogy bármennyire is jól sikerült a Nissan átépítése, az X5 élményét már semmi nem fogja vissza adni. Palkó nem akar vele menni, inkább kivárja az új autó elkészültét. Én ugye még ősszel tele vállaltam magam rendezvényekkel, ha már nem versenyzünk, akkor dolgozom még többet. Ekkor megállapodtunk abban, hogy a Macannal az a cél, hogy a HunGarian Baján verseny körülmények között készen debütáljon. Ez egyébként is egy évek óta visszatérő kérdés, hogy ki üljön be a helyemre, amikor én vagyok az adott verseny rendezője. Eddig ez még "tanuló időszakban" elment úgy, hogy próbálgattunk embereket, de az új autóval már ez nem megengedhető. Berci ül a helyemre meghatározatlan időre, hiszen az autó építésében is jelentős szerepet vállal valamint profi navigátor is.

Semmilyen rossz érzésem nincs ezzel kapcsolatban és nagyon remélem, hogy közösen lehetünk részesei a Palkó és a Csapat mielőbbi sikereinek. Biztosan lesz még verseny ahol együtt fogunk menni, de ez egy ésszerű döntés - néha ilyet is kell hozni. :) Most tavasszal, amikor már az látszott, hogy idén sem a Sporttanácsban, sem a Szakágban nem kell annyit tevékenykednem, mint tavaly, szóba került, hogy néhány versenyen esetleg elindulok a Nissannal egy kicsit játszani. Szeretem azt az autót és mivel az a célunk, hogy béreltessük, az autónak menni kell, mert a műhelyben állva nem fog senki beleszeretni. Az első három versenyen szeretnék rajthoz állni, utána elvileg van egy komoly érdeklődő négy európai Világkupára.

Köszönöm!


Legfrissebb cikkek