Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Kohári Zoltánnal beszélgettünk, aki az idei évtől a Drag és Drift szakágak vezetését a Sporttanács vezetői szerepére cserélte.

Mielőtt bele mennénk az idei évbe foglald össze, hogyan értékelnéd a tavalyit, szakág vezetőként, rendezőként és versenyzőként is.

- Szakágvezetőként, rendezőként és versenyzőként is azt gondolom, hogy jó irányba megyünk. Szakágvezetőként sikerült megvalósítani egy olyan évet ahol minden betervezett verseny meg lett tartva és rendben lement. Továbbá sikerült 2015 évre vonatkozólag egy részben új részben a régi jól bevált alapkiírást készíteni, ami remélhetőleg minden résztvevőnek (versenyző, rendező, néző) izgalmasabb élményt nyújt majd az eddig se unalmas Drag versenyeken. Itt szeretném megragadni az alkalmat, hogy gratuláljak Lajos Rolandnak kinevezéséhez a Drag és Drift szakág vezetői poszthoz. Rendezőként is elégedett vagyok, hiszen egyre nagyobb számban jelennek meg a versenyzők és nem csak kis hazánkból, hanem külföldről is jönnek nagy számban, illetve a nézők száma is gyarapodott. Versenyzőként szinte minden sikerült, amit elterveztem három dolgot azért kihagynék az életből, első a németországi nagyon rossz tapadású pálya, a második a Kunmadarasi baleset, harmadik pedig azt a 0,02 másodpercet, ami kellett volna a hatodik időhöz. :)

Hogy értékeled a tavalyi drift együttműködést a drifting csapatával?

- Nagyon jó és akár a várakozásokat is felülmúlja az együttműködés, a Drifting.hu csapatával azaz Béres Szabolccsal és Angyal Petivel nagyon jó együtt dolgozni, igazi profi szakemberek, akik jelenléte mindenképpen a profizmus felé viszi ezt a sportot. Személyesen is jó kapcsolatot ápolok velük és nagyon örülök, hogy együtt dolgozunk, hiszen ez szolgálja a Magyar Drift érdekeit.

150204 kohari n

Folytatás?

- Az lesz és ha lehet, akkor még szorosabbra fűzzük majd az együttműködést. Vannak nagyon nagy tervek, amiket összefogva meg is fogunk tudni valósítani. Lesz folytatás!

Dragban egy lesz a 10. évad az MNASZ égisze alatt. Készülsz valami újdonsággal?

- Mint már írtam az újdonság a szabályrendszer átalakítása volt és ezen belül is a Pro ET versenyek bevezetése a Magyar Dragba. Ez egy teljesen új versenyt fog produkálni ebben a kategóriában, hiszen itt a versenyző mondja meg mennyit tud menni a reakcióidejét és a nettó idejét összeadva minél közelebb kell lennie az előre megadott időhöz és ez még nem minden. Ebben a kategóriában 9-14 másodperc közötti autók versenyezhetnek egymással, azonos eséllyel, hiszen ha valakinek 13.545 az index ideje, míg a másiknak 10.545 akkor a 13-mas idővel, három másodperccel hamarabb indul a döntőben. Ami azt jelenti, hogy ha mindkettő tökéletesen teljesíti a futamot, akkor egyszerre kellene beérni, de ugye ilyen nincs, hisz ott a reakció idő és a táv megtételéhez szükséges idő, ami futamonként változik és az nyer, aki a legstabilabban tudja reprodukálni a futamait. Nem beszélve arról, hogy egy század másodperccel se lehet gyorsabb, mint az index ideje, mert akkor veszti a futamot. Érdekes kategória lesz ez is.

150204 rakpart n

Tavaly rendeztél a rakparton is versenyt. Milyen volt, és várható hogy hagyomány lesz belőle?

- Igen rendeztünk egy rakparti versenyt, ami nagyon jól sikerült 15-20 ezer néző volt kíváncsi és a versenyzők körébe is népszerű volt ez a nem mindennapi helyszín. Mindenképpen csinálunk még városi versenyeket, de csak jövőre. Szükség van olyan eseményekre ahol meg tudjuk ismertetni szeretett sportágunkat olyanokkal, akik ilyet még nem láttak élőben.

Az idei évben megválasztottak a Sporttanács vezetőjének, ezáltal nem te vagy a drag szakág első embere. Változtat ez valamit?

- Részben változtat részben pedig nem, Lajos Roland a kezdetek óta velem dolgozott és lényegében benne volt a Drag csecsemő korától a pubertásig mindenben. Biztos vagyok benne, hogy minden problémát meg fog oldani, de mivel Ő nem én vagyok így az is elképzelhető, hogy akár sokkal jobban fogja csinálni, mint én. Magam részéről bízok benne és azt gondolom, hogy az egész Drag társadalom ismeri és hasonló bizalommal álnak feléje. Vannak saját elképzelései a hogyan továbbról és ezeket meg is fogja valósítani. Még egyszer sok sikert neki.

150204 kohari n 2

Mennyire vesz el ez sok időt az életedből?

- Az elmúlt két hétben szinte minden napomat ez tölti ki, két hét alatt egy nap tudtam csak foglalkozni a saját vállalkozásaimmal a többit az MNASZ érdekében tevékenykedtem. Sok vagy kevés minden megítélés kérdése, az eredmények a fontosak és nem a ráfordított idő.

A közgyűlés előtt elég forró volt a helyzet. De neked akkor is volt véleményed...

- Véleményem régen is és most is van, sőt a jövőben is lesz. Azt gondolom, hogy az egyenes kommunikáció és az őszinte beszéd visz előre. Nem szeretném, ha bármikor bárkivel leülök beszélgetni és ő nem látná tisztán azokat a gondolatokat, amit tartok éppen a témáról. Tudod, van egy mondásom „amit gondolok azt mondom, és amit mondok azt teszem” és ez így helyes szerintem.

Hogy érzed az új vezetők mennyire tehetik jobbá az autósportot itthon?

- Új vezetés és új irányok, véleményem szerint ennyire egységes MNASZ már nagyon rég volt, azt látom, hogy mindenki, akit most megválasztottak azon munkálkodik, hogy tényleg végre jobb legyen és legyen konszenzus. Meggyőződésem, hogy a jelenlegi vezetés a tagokkal meg tudja valósítani mindazt, aminek a végén egy nagyon jól működő MNASZ lesz és még több versenyen, még több néző, még több versenyző tudja majd csodálni ezt a tényleg gyönyörű sportágat.

150204 dragacs n 2

Végül a Dragacsról. Mik az idei tervek?

- Az idei tervek három Európa bajnokság és ott az első ötbe kerülés összetettben, továbbá a Magyar Országos Bajnokság megnyerése a saját kategóriában, illetve az OB összetett 1-3 helyezése, és további nemzetközi versenyeken való szereplés.

Köszönöm!


Legfrissebb cikkek