Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Gyarmati Ariellel beszélgettünk a múltról és a jövőről...

Felemás évet zártál a tavalyi évben. Levontad a következtetéseket?
 
- Igen, elég keszekusza évünk volt. Nem mentünk teljes szezont, inkább kipróbáltuk magunkat rallysprintben, Rallye 2-ben és első osztályban is. Mivel mindegyikben kevés versenyt sikerült teljesíteni, így az év végi helyezés is elmaradt. Mindegyik bajnokságnak van jó és kevésbé jó oldala, idén megpróbálok egyre összpontosítani.
 
Az évet Rallye 2-ben kezdted, és ORB-ben zártad. Mi volt az oka, hogy újra felléptél az első osztályba?
 
- Év közben már beszéltünk róla, hogy ha a Rallye 2-es bajnoki pontverseny szempontjából indifferens, akkor az év végi Mecsek Rallyn az ORB mezőnyében méretjük meg magunkat. Ez sajnos csak részben sikerült. Habár a kategória harmadik helyén értünk célba, közel nem tudtam úgy autózni, ahogy kellett volna. Voltak gondjaink, amik sokat hátráltattak.
 
Év közben tettél egy kitérőt, és részt vettél a Somogybabodi sárdagasztáson. Hogy jött az ötlet, és milyen volt?
 
- Ez régi szerelem nekem, szeretek sárban és nehéz terepen is autózni. Többször részt vettem már a fesztiválon, azonban talán most vettem először komolyan. Építettünk egy versenyautót és nekivágtunk. Sok tapasztalatot gyűjtöttünk és bebizonyosodott, hogy más mozi.   Teljesen más fajta felkészülést igényel, a rallyhoz képest különböző kellékek és, akadályok szükségesek és nehezítik meg a versenyt. Idén már nagyobb tapasztalattal támadunk!

150123 gyarmati n 3
 
Egész évben voltak jó részeredményeid, de csak Székesfehérváron volt jó versenyed. Mi volt a gond?
 
- Az elsődleges, hogy nem mindig értünk célba. Kétszer is kiestünk az első helyről. Miskolcon én hibáztam, egy lassítóban megütöttem az autót, Baranya Kupán a váltó parancsolt megálljt. A Mecsek Rally pedig kész katasztrófa volt. Legnagyobb gondot a lámpasor jelentette, nem volt megfelelően beállítva, illetve lekontrázva a csavarja, így általában az eget kémlelte. A gumizást is sikerült elrontani, valamint a fék is elfogyott a végére.
 
A pécsi verseny után elkezdted árulni a BMW-t... Mi vezetett rá erre a lépésre?
 
- Ez egy nehéz döntés volt, hiszen rengeteget dolgoztunk az autó megépítésén és nagyon szerettem is. Azonban a vetélytársak rohamléptű fejlesztéseivel nem kívántam felvenni a harcot, illetve nem láttam értelmét. Idén kiderül, hogy meddig bírom az „M Power” nélkül, és hogy jó döntésnek bizonyult e.

150123 gyarmati n 4
 
Sokáig úgy volt, hogy részt veszel a Szilveszter Rallye-n, de az utolsó pillanatban elkelt az autód, és beszereztél egy Mitsubishit is. Mesélj erről.
 
- Verseny előtt egy héttel kelt el az autó, illetve lett helyette egy EVO VI-os. Itt meg kell köszönnöm Ruzsics Rajmond segítségét, aki közvetítette a „big dealt”. Ez egy igen jól felszerelt autó, jó kezekben is volt eddig is, egyetlen gondja, hogy a felújítás után nem szerelték össze, tehát darabokban van. Ezért nem tudtam vele indulni a Szilveszter Rallyn. Meg elkapkodni sem szerettem volna, így most Monte után kezdjük. Rég vártam ennyire valamit is, minthogy elkészüljön és megtegyem az első métereket.
 
Ha jók az információink, az autót darabokban kaptad, minden jó cucc meg van hozzá...
 
- Igen legózni fogunk, olyan alkatrészekből, ami ahhoz szükséges, hogy ütőképes legyen.
 


 
2015-ben ezzel az autóval veszel részt Rallye 2-ben?
 
- Igen, megpróbálom. Mentem már hatossal a 2010-es Mikulás Rallyn, igaz ott hóban szöges gumival, ami óriási élmény volt. Remélem szárazon is hasonló élményt fog nyújtani.
 
Mik a tervek az idei évben?
 
- Rallye 2-ben fogok rajthoz állni, valamint kisebb sprint és meghívásos versenyeken. Szeretnék a Rallye 2-es bajnokságra nagyobb figyelmet fordítani és év végi dobogós helyezést elérni.

150123 gyarmati n 2

Kivel fogsz idén indulni?
 
- Egyelőre nincs még navigátorom az idei évre, tehát ha valaki vállalkozna a feladatra, ne tartsa magába.
 
Kinek szeretnéd megköszönni a 2014-es évet?
 
- Elsősorban családomnak, partnereimnek és barátaimnak, akik segítették a versenyzésemet.

Köszönöm!


Legfrissebb cikkek