A Drifted SemiPRO 2014-es Bajnokság aranyérmesével, Vígh Csabával beszélgettünk.
- Mikor és hogyan kezdődött a driftes pályafutásod?
A driftes pályafutásom, ha jól belegondolok, már egészen kiskoromban elkezdődött. Volt egy pedálos gokartom, aminek műanyagok voltak a kerekei és már akkor levettem róluk a gumicsíkokat, hogy csússzon, amikor meghúzom a kéziféket :D Egyébként mindig is szerettem a kocsi farát csúsztatni és valahogy mindig is a hátsókerék-meghajtású kocsik tetszettek. Az egész a téli kis autózgatásokkal kezdődött, majd 2008-ban részt vettem egy parkolóban megrendezett szlalom versenyen, amin természetesen nem az időre mentem, hanem a közönségnek autóztam. Akkor kapott el egy olyan hév, hogy megpróbáljam a száraz betonon történő driftet is.
- Miért éppen a driftre esett a választásod?
Személy szerint nem nagyon rajongok az egyenesen való autózásért és az időre menésért. Szeretem a nagy közönséget, szeretem a gumifüstöt és szeretem, amikor ordítanak a kocsik. A driftben ez mind egy helyen megtalálható.
- Kipróbáltad már magad más technikai sportban is?
Igen, gyerekkoromban elég sok sportot űztem hála a szüleimnek, de amit kiemelnék az a MotoCross volt. Először csak hobbi szinten kezdődött, de az évek alatt komoly versenyszintre fejlesztettem magam, amit a serlegek is bizonyítanak. Viszont mint köztudott, nem egy veszélytelen sport, így egy két komolyabb sérülés után úgy döntöttem, hogy választok egy biztonságosabb és kevésbé erőt próbáló sportot.
fotó:Csabesz Drift
- Bemutatnád az autódat, amellyel megnyerted a bajnokságot?
Ez egy gyári E30 325i Coupe BMW, ami át lett alakítva a drift versenyzésre. Kapott egy 4000-es V8-as motort, egy D2-es drift futóművet, egy Proex kipufogórendszert, meg hát persze egy-két üvegszálas elemet. Ahol tudtunk könnyítettünk a karosszérián, mert hát a súly-lóerő arányt tartom a legjobb és legolcsóbban elérhető tuningolásnak :D
- Idén a négy fordulóból háromszor állhattál a dobogón, ebből kétszer a pódium legmagasabb fokán. Melyik a legemlékezetesebb versenyed a 2014-es évből?
Az idei négy fordulóból az elsőn sajnos nem tudtam részt venni, viszont a többi három versenyen kétszer is a dobogó tetején, egyszer pedig a második helyen állhattam! Számomra a Végső Összecsapás volt a legizgalmasabb, ha már csak a pontszámokat is nézem, mert mindenképpen jeleskedni akartam, hogy még biztosabb legyen az év végi győzelmem. Na meg persze pont akkor jött össze az a csata is, amit már nagyon vártam, hogy Ifj. Zángó Zoltán ellen küzdhettem az első helyért. Nagyon izgalmas volt számomra és a közönség számára is, hiszen már mindenki nagyon várta ezt az összecsapást.
- Melyik versenytársaddal szeretsz a leginkább csatázni?
Talán Zamecz Norbertet, Molnár Andrist és az imént említett Ifj. Zángó Zoltánt mondanám, mert ők azok, akik hasonló tempóval és megfelelő magatartással autóznak a versenypályán. De igazából bátran kijelenthetem, hogy a driftben nincs két ugyanolyan kör, főleg mikor párbajról van szó.
- Hogyan ünnepelted meg a bajnoki címet?
Mint ahogy a környezetemben ezt sokan tudják, jó kedélyű és elég bulizós srác vagyok, így most is mint mindig, összeült a baráti társaságom és reggelig ment a koccintgatás :D
- A „Kiss the wall” –on a harmadik lettél. Mesélnél kicsit erről a futamról?
A Kiss the wall számomra az egyik legbolondabb és egyben a legbevállalósabb verseny volt. Ez a betonfalas történet roppant nagy pontosságot és bátorságot igényelt, mert hát nem volt mindegy hogy a szegény kis autó milyen szögben és mekkora felületen súrolja az érintési pontot. Személy szerint nagyon élveztem és mindent megtettem annak érdekében, hogy a közönségnek is tetsszen az, amit csinálok, meg persze hogy dobogós helyezést érhessek el... ami sikerült is.
- A hosszú szünet alatt kap valamilyen fejlesztést a kocsi?
Amit szeretnék a télen fejleszteni az autón, az egy nagyobb kormányszög (mert eddig szinte semmi nem volt), egy állítható hátsó futómű, a karosszéria további könnyítése és természetesen a motorból még egy kis lóerőt kihozni.
- Mik a terveid a következő szezonra?
Megmondom őszintén még nem nagyon gondolkodtam ezen, de persze nem utasítanám vissza a szponzorok jelentkezését. Az elsődleges cél az, hogy a kocsi teljes mértékben összeálljon és hasonlóképpen, mint a mostani szezonban szinte problémamentes legyen.
Köszönöm és sok sikert a jövő évre is!