Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A Drifted SemiPRO 2014-es Bajnokság aranyérmesével, Vígh Csabával beszélgettünk.

- Mikor és hogyan kezdődött a driftes pályafutásod?

A driftes pályafutásom, ha jól belegondolok, már egészen kiskoromban elkezdődött. Volt egy pedálos gokartom, aminek műanyagok voltak a kerekei és már akkor levettem róluk a gumicsíkokat, hogy csússzon, amikor meghúzom a kéziféket :D  Egyébként mindig is szerettem a kocsi farát csúsztatni és valahogy mindig is a hátsókerék-meghajtású kocsik tetszettek. Az egész a téli kis autózgatásokkal kezdődött, majd 2008-ban részt vettem egy parkolóban megrendezett szlalom versenyen, amin természetesen nem az időre mentem, hanem a közönségnek autóztam. Akkor kapott el egy olyan hév, hogy megpróbáljam a száraz betonon történő driftet is.

141024 vighcsaba n2

- Miért éppen a driftre esett a választásod?

Személy szerint nem nagyon rajongok az egyenesen való autózásért és az időre menésért. Szeretem a nagy közönséget, szeretem a gumifüstöt és szeretem, amikor ordítanak a kocsik. A driftben ez mind egy helyen megtalálható.

- Kipróbáltad már magad más technikai sportban is?

Igen, gyerekkoromban elég sok sportot űztem hála a szüleimnek, de amit kiemelnék az a MotoCross volt. Először csak hobbi szinten kezdődött, de az évek alatt komoly versenyszintre fejlesztettem magam, amit a serlegek is bizonyítanak. Viszont mint köztudott, nem egy veszélytelen sport, így egy két komolyabb sérülés után úgy döntöttem, hogy választok egy biztonságosabb és kevésbé erőt próbáló sportot.

141024 vighcsaba n3
                                                                                                                                            fotó:Csabesz Drift

- Bemutatnád az autódat, amellyel megnyerted a bajnokságot?

Ez egy gyári E30 325i Coupe BMW, ami át lett alakítva a drift versenyzésre. Kapott egy 4000-es V8-as motort, egy D2-es drift futóművet, egy Proex kipufogórendszert, meg hát persze egy-két üvegszálas elemet. Ahol tudtunk könnyítettünk a karosszérián, mert hát a súly-lóerő arányt tartom a legjobb és legolcsóbban elérhető tuningolásnak :D

- Idén a négy fordulóból háromszor állhattál a dobogón, ebből kétszer a pódium legmagasabb fokán. Melyik a legemlékezetesebb versenyed a 2014-es évből?

Az idei négy fordulóból az elsőn sajnos nem tudtam részt venni, viszont a többi három versenyen kétszer is a dobogó tetején, egyszer pedig a második helyen állhattam! Számomra a Végső Összecsapás volt a legizgalmasabb, ha már csak a pontszámokat is nézem, mert mindenképpen jeleskedni akartam, hogy még biztosabb legyen az év végi győzelmem. Na meg persze pont akkor jött össze az a csata is, amit már nagyon vártam, hogy Ifj. Zángó Zoltán ellen küzdhettem az első helyért. Nagyon izgalmas volt számomra és a közönség számára is, hiszen már mindenki nagyon várta ezt az összecsapást.


- Melyik versenytársaddal szeretsz a leginkább csatázni?

Talán Zamecz Norbertet, Molnár Andrist és az imént említett Ifj. Zángó Zoltánt mondanám, mert ők azok, akik hasonló tempóval és megfelelő magatartással autóznak a versenypályán. De igazából bátran kijelenthetem, hogy a driftben nincs két ugyanolyan kör, főleg mikor párbajról van szó.

141024 vighcsaba n4

- Hogyan ünnepelted meg a bajnoki címet?

Mint ahogy a környezetemben ezt sokan tudják, jó kedélyű és elég bulizós srác vagyok, így most is mint mindig, összeült a baráti társaságom és reggelig ment a koccintgatás :D

- A „Kiss the wall” –on a harmadik lettél. Mesélnél kicsit erről a futamról?

A Kiss the wall számomra az egyik legbolondabb és egyben a legbevállalósabb verseny volt. Ez a betonfalas történet roppant nagy pontosságot és bátorságot igényelt, mert hát nem volt mindegy hogy a szegény kis autó milyen szögben és mekkora felületen súrolja az érintési pontot. Személy szerint nagyon élveztem és mindent megtettem annak érdekében, hogy a közönségnek is tetsszen az, amit csinálok, meg persze hogy dobogós helyezést érhessek el... ami sikerült is.

141024 vighcsaba n5

- A hosszú szünet alatt kap valamilyen fejlesztést a kocsi?

Amit szeretnék a télen fejleszteni az autón, az egy nagyobb kormányszög (mert eddig szinte semmi nem volt), egy állítható hátsó futómű, a karosszéria további könnyítése és természetesen a motorból még egy kis lóerőt kihozni.

- Mik a terveid a következő szezonra?

Megmondom őszintén még nem nagyon gondolkodtam ezen, de persze nem utasítanám vissza a szponzorok jelentkezését. Az elsődleges cél az, hogy a kocsi teljes mértékben összeálljon és hasonlóképpen, mint a mostani szezonban szinte problémamentes legyen.


Köszönöm és sok sikert a jövő évre is!


Legfrissebb cikkek