Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A legutóbbi terep-rallye verseny után úgy döntöttünk, mostantól az írásra koncentrálunk, és megpróbáljuk bemutatni a versenyeket.

Blogunk első részében a Nyílt Terep-rallye Országos Bajnokság idei harmadik állomásának történetét próbáljuk feleleveníteni. Hasonló próbálkozásunk már volt, Polgár Petra 2012-ben írt históriákat.

Mikor eldöntöttem, hogy ilyesfajta írással töltöm az időmet, felmerült bennem, jó lenne picit másként bemutatni a versenyeket, mint azt az előzetesekben szokták. Az előzetesben lesznek interjúk, és napi beszámolókat is írunk majd, de nem is húzom tovább az időt, belecsapunk a lecsóba.

Az első gyulai versenyt 2008-ban rendezte a Sólyom Team Motorsport Egyesület, és hogy miért is pont Gyulára esett a választás, arról Sólyom Olivér mesélt:

„Az első PROHUN 500-at Vitnyéd-Kapuvár környékén rendeztük, és közvetlenül utána Sarkadra voltam hivatalos, az akkori elnökhelyettes családjához. A hétvége alatt, az apósa leitatott és megígértette velem, hogy következő évben Kötegyánban rendezzük a versenyt. Annyit nem ittam, hogy másnap ne emlékezzek arra, hogy mire tettem ígéretet. Később a tárgyalások közben a gyulai városvezetés ráharapott a dologra, így került a terep-rallye Gyulára.”


Mivel Olivér még beszélni akart, mi megadtuk neki a lehetőséget, és újabb kérdéssel ostromoltuk meg, ami Gyula és a magyar terep-rallye varázsával volt kapcsolatos:

„Gyula városának iszonyatosan jó adottságai vannak egy terep-rallye versenyhez, mert vannak a környéken jó pályák. Egy dolog kell még hozzá: egy jó rendező. Sajnos azt tapasztaltam, hogy az évek alatt olyanok rendeztek utánunk Gyulán versenyt, akik nem terveztek hosszú távra. Összecsapták a dolgot, mondván a parasztoknak így is jó lesz. Megérdemelné az a környék, hogy fesztivál jellegű rendezvényt kapjon a terep-rallye-val.”

A Sólyom Team Motorsport Egyesület három versenyt rendezett Gyulán, és a negyedik előkészületeivel is foglalkozott, de azt már nem Ők rendezték meg. A miértjére Olivér már kicsit más hangnemben reagált: „Az akkori szakágvezető magának szerette volna a versenyt és kicsavarta a kezemből.”

A 2008-as Prohun 500 531,4 km hosszú volt, dupla pontokat osztottak és a dobogóra a következők állhattak fel:
1. Palik László
2. Fazekas Károly
3. Gál István

2009-ben a táv kicsit csökkent 476,96 km-re, a pontozás is csak szimpla volt, és a dobogósok névsora teljesen átalakult.
1. Szalay Balázs
2. Korda Erik
3. Palik László

2010-ben újra felment a táv 530 kilométer fölé, és a pontok is megduplázódtak, viszont a helyezések alig változtak.
1. Szalay Balázs
2. Korda Erik
3. Fazekas Károly

2011-ben, mint azt korábban írtuk, már nem a Sólyom Team szervezésében zajlottak az események, a szervezést átvette a Navigátor Sportmédia Kft., és a név is megváltozott Gyulai Várfürdő Kupává.

Ebben az évben lényegesen megfogyatkoztak a szelektív kilométerek, mondhatni, majdnem a felére csökkentek, de ettől függetlenül a dupla pontozás nem maradt el, és az eredményben sem történt változás.
1. Szalay Balázs
2. Korda Erik
3. Fazekas Károly

2012-ben megmaradt a 300 kilométeres verseny, és a következő eredmények születtek:
1. Miroslav Zapletal
2. Fazekas Károly
3. Szalay Balázs

2013-ban nem rendeztek Gyulán terep-rallye versenyt.

Az eredményeken jól látszik, van három domináns név a gyulai versenyek életében. Hogy idén mi várható, azt nem tudjuk, hiszen a nevezés még csak most indult el. Valószínűsíthető, hogy Fazekasék és Kordáék ott lesznek, hiszen ott voltak az idei első két versenyen is. Szalayékat próbáltuk keresni, de válaszokat nem kaptunk a kérdéseinkre.

Az idei évben újra új rendezőt köszönthetünk Gyulán, a Cargo Racing színeiben. A csapatot is többször kerestük, de itt sem jutottunk sokra, nem sikerült senkivel beszélnünk. Viszont sikerült a „szervezőt” kifaggatnunk.

A versenyt hivatalosan Fekete Antal csapata rendezi, de mivel Ők versenyezni szeretnének, ezért a teljes körű lebonyolítást Polgár László kaptam meg. Lacinak biztosan nem lesz szokatlan a feladat, hiszen pár héttel ezelőtt a Riverside Baján is hasonló szerepet töltött be, hogy Garamvölgyi Zoli ott tudjon ülni Lónyai Pál mellett.

Lacinak is feltettünk pár kérdést, hogy akkor most, hogy is van ez? :)
„Én szervezem a rendezvényt teljes körűen, továbbá én leszek a versenyigazgató is.”

A válasz tömör és kielégítő volt, így rá is tértünk a következő kérdésünkre, hogy merre tartanak az előkészületek. Mivel a kérdéseink nem mostanság kerültek megválaszolásra, ezért a válaszon se lepődjön meg senki.
„Szerencsére a verseny által érintett települések, nagyon sokat segítenek nekünk, és már megtörténtek az előzetes pályabejárások is, amit Yvette kicsit hátráltatott.”

Az érintett települések, megérdemlik, hogy belekerüljenek az anyagunkba, mert nélkülük nehezen lenne verseny: Gyula, Sarkad, Sarkadkeresztúr, Tarhos, Kötegyán, Doboz.

Aki járt már Gyulán, biztosan nem felejtette el a Vértanúk útját, szép hely, és ahogy az elmúlt években idén június 6 és 8 között még szebb lesz, mert itt lesz majd a verseny szervízparkja.

2014-es autós versenykiírás

Számomra nincs is több ismeret Gyuláról, hiszen egyetlen versenyen vettem részt, pont a Vértanuk útján a Korda Racing sátra alatt töltöttem. Akkor számomra csak egy két apróbb momentum maradt meg, hogyan kell győzelmet ünnepelni quaddal egy körforgalomban, és a másikra nincsenek szavak...

140524 kinte n
Kunta - Kinte és a szinkronúszás

A srácok valami hasonlóval készülnek az idei évben is.

Sajnos az utolsó 2012-es versenyen nem volt olyan szép minden, mint ahogy látszik, történt ugyanis, hogy Horváth Lajos "Laller" a prológon balesetet szenvedett.
Nem is volt kérdés, ha blogot írunk, Őt is biztosan megkérdezzük, milyen érzésekkel tér vissza a helyszínre.

140524 laller n

„Már alig várom, hogy újra rajthoz tudjak állni a Gyula környéki pályákon. Rengeteg ismerőst és rajongót szereztem a balesetem kapcsán és nagyon hálás vagyok nekik, hogy megmentették az életemet. Szeretnék egy jó eredménnyel kedveskedni nekik és ezen felül még készülök egy kis meglepetéssel a korház dolgozóinak. Nagyon szeretnék eljutni a Várfürdőbe is, mert amióta ott versenyzünk, azóta mindig valami akadályba ütközöm, de most mindent meg fogok tenni, hogy az akkor vásárolt fürdőgatyámat beavassam, ami az óta is a kocsimban díszeleg sértetlenül.”

... és hogy mi vár a Gyulára látogatókra idén?

Egy szuperspeciál és hét szelektív szakasz, 589 kilométeres össztávval.

... és milyen versenyzőkre lehet számítani?

Valószínűsíthető, hogy az első két versenyen indult magyar alakulatok ott lesznek, és a külföldi versenyzőkre is számíthatunk.
Az előző versenyen mondta Polgár Petra, hogy a cseh alakulat egyik versenyzője Tomas Ourednícek nagyon szeret hozzánk járni versenyezni, mert mindig visz haza kupát.

Hogy picit beelőzzük a nevezési listát, mi kutattunk egy picit és Tomasnak is feltettünk egy kérdést.

„Jövünk Gyulára és remélhetőleg három autóval, mi, Porizek és Pelc. Szeretek Gyulára jönni, itt volt az első versenyem Mirek „Zapi” Zapletallal.”

Blogunk június 6-ikán folytatódik...


Legfrissebb cikkek