Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Lukács „Csucsu” Kornél murvás tesztjén jártunk. A fiatal pilóta azt a Citroen DS3 R3T-ast próbálgatta a szentkirályszabadjai reptéren, amellyel az idei JWRC bajnokságban fog szerepelni.

Csucsu mellé be is ülhettem a jobb 1-be, majd egy rövid interjúban mesélt a JWRC-s lehetőségről.

Pár nappal ezelőtt hozták nyilvánosságra az idei Junior Világbajnokság résztvevőinek névsorát. A listán tizenkét párost találunk, köztük Lukács Kornél és Mesterházi Márk nevét.
A 2014-es bajnokság hat fordulóból fog állni, és a pilóták DS3 R3T-kel fognak versenyezni. Aki megnyeri a sorozatot, 2015-ben a Citroen R5-ös autójával bizonyíthat.

140315 csucsu n2

A hét közepén felhívott Jordan, hogy megkérdezze, mi a programom péntekre. Majd elárulta, hogy meghívást kaptunk Csucsuék Veszprém mellett tesztjére.

140315 csucsu n3

Péntek kora reggel csörgött a vekker. Fényképezőgép összepakolva, kocsi megtankolva… irány az M7-es. Csucsékkal 8 órára beszéltem meg a találkozót a veszprémi Tescohoz. Miután mindenki megérkezett, a konvoj elindult a szentkirályszabadjai reptér felé.
Amikor odaértünk a célállomásra, a Wurmbrand-Racing kicsiny csapata felállította a bázist, és a DS3-assal is legurultak a trélerről.
Az üléspróba és egyéb állítgatások után Csucsu a lovak közé csapott. Jó pár kört megtett a kocsival a murvás úton.

140315 csucsu n4

A nap folyamán lehetőség nyílt rá, hogy én is kipróbáljam, milyen is a kis francia méregzsák belülről. Sisakkal a fejemen beültem a Citroenbe. Csucsuval először elmentünk gumit melegíteni, majd irány a murva. Kornél úgy kezelte az autót, mintha minden nap ezzel közlekedne. Nagyon nagy élmény volt megtapasztalni, hogy milyen is egy ilyen kocsiban ülni egy profi pilóta mellett.

140315 csucsu n5

A teszt végén egy rövid interjúban kérdeztem Csucsut a JWRC-ről és az autóról.

Elmeséled, hogyan jött ez a lehetőség, hogy a JWRC-ben szerepelhetsz az idén?

- Nagyon gyorsan történt ez a dolog. Jött egy e-mail az osztrák csapattól, hogy támogatást kaptak a JWRC-re, és egy olyan pilótát keresnek, aki gyors, belefér a korosztályba és még nem szerzett pontot a világbajnokságon. Ezt a levelet egy pénteki napon kaptam és a következő kedden már találkoztunk is, és meg is kötöttük a szerződést.

Mennyire új neked ez a technika?

- Egyszer már versenyeztem ezzel az autóval, és nagyon élveztem, bár akkor még nem voltam technikailag annyira felkészülve, mint most.

Tavaly az ERC-n a C2-essel szerepeltél. Mekkora a különbség a két autó között?

- Hiába Citroen mind a kettő, nagyon nagy a különbség. Ez az autó egy kicsit nehezebb, egy kicsit nagyobb és erősebb is. Turbómotor van benne. Inkább a Mitsubishihez hasonlítanám, mint a C2-höz. Érzésre olyan, mintha a Mitsubishivel versenyeznék, csak nem lenne hátsókerék-hajtás. A DS3-as vezetéséhez a másik két autó kezelését kell ötvözni. Szerintem nem lesz gond és jól fogunk menni.

Milyen célokkal vágsz neki a bajnokságnak?

- Nagyon sokat foglalkoztam már ezzel a kérdéssel. Végignéztem a nevezési listát. Tizenketten neveztünk be ebbe a kupába, és az első öt pilótát nagyon jónak tartom. Szeretnék néha-néha ott lenni a top 5-ben, de mindenféleképpen a sarkukban akarok lenni.

Nagy a tét, mivel a bajnok egy R5-össel bizonyíthat jövőre.

- Igen, hatalmas a tét. Nagy szerencse kellene ahhoz, hogy összejöjjön az R5-ös. De mivel technikai sportról beszélünk, bármi előfordulhat.

Portugália előtt vezeted még az autót?

- Nem, már csak ott fogok vele menni. Azért is teszteltünk most, hogy legyen időnk felkészülni és új alkatrészekkel ellátni a kocsit, mivel az egy hosszú verseny lesz. Szinte egy új autó érkezik majd Portugáliába. Új lesz a hajtás, a féltengelyek és a váltó. Maximálisan fel lesz készítve a Citroen arra a futamra.

Melyik versenyt várod a legjobban a hat állomás közül?

- Finnországot.

A világbajnokságon kívül hol láthatunk még versenyezni?

- Itthon a Miskolc és a Budapest Rally kivételével az összes futamon ott leszek, valamint rövid versenyeket is tervezek, mint például a Tatabánya Rally. Most hétvégén az Orfű Rallyn fogunk menni a Mitsubishivel.

Köszönöm és sok sikert mind a világbajnoksághoz, mind a hazai versenyekhez!


Legfrissebb cikkek